

Així ens la presenta Robert Brufau, que es despedeix de la direcció de L’Auditori amb aquesta temporada plena d’estrenes i de talent nacional i internacional per passar el relleu al recentment anomenat Víctor Medem, que coneix profundament aquest gran equipament musical de Barcelona i compta amb una experiència de més de vint-i-cinc anys al sector de la música.
La força d’aquest renaixement inspira tota la programació del 2025-2026, repleta d’obres mestres com la Sinfonia del Nou Món d’Antonín Dvořák, la Sinfonia Turangalila d’Olivier Messiaen o West Side Story de Leonard Bernstein. El renaixement també significa descobriment de nous horitzons. Aquesta cerca se celebrarà amb figures de la nostra història musical que van viure l’exili, com Pau Casals, Conxita Badia i Josep Valls i Royo. També ens remet a un nou començament o a la innovació, com la que representen els compositors Benet Casablancas, Miquel Oliu, Ígor Silva i Cassandra Miller, que estaran presents aquesta temporada a L’Auditori junt a intèrprets de projecció internacional com la soprano Joyce El-Khoury, el violinista Augustin Hadelich o el pianista Andreas Haefliger, entre molts altres, sota la batuta de Ludovic Morlot, director titular de l’OBC, o de Stephanie Childress, directora principal convidada.
La temporada de música de cambra a L’Auditori ens farà sentir aquest renaixement amb l’habitual cita dels quartets catalans Casals, Gerhard i Cosmos, i amb una programació que inclou la Marató de Cambra, amb solistes i formacions com Anna Urpina, Pablo Ferrández, la Camerata Penedès o el Trio Fortuny, i els Intocables, com el de Lawrence Power i Simon Crawford-Phillips. El Festival Emergents regresa un any més amb el Cor Jove Nacional de Catalunya i amb joves amb gran projecció com la violoncel·lista Valerie Fritz.
El renaixement històric i polifònic estarà present en el Festival Llums d’Antiga, amb el conjunt La Grande Chapelle interpretant a Giovanni Pierluigi da Palestrina, i comptarà amb Magdalena Kožená i l’Ars Nova Copenhagen entre els seus convidats més destacats. A més, el cicle El So Original de Jordi Savall presentarà la cantata profana Die erste Walpurgisnacht de Felix Mendelssohn, així com obres vocals i orquestrals de Joseph Haydn i Antonio Vivaldi. Vespres d’Arnadí i el Festival Bachcelona completaran la programació de L’Auditori en aquest àmbit.
Un aniversari també significa renaixement, i la Banda Municipal de Barcelona celebra 140 anys d’història amb compositors catalans com Elisenda Fàbregas, Marc Timón, Albert Guinovart i Hèctor Parra. A més, es compleixen cent anys de l’estrena de l’obra Cançó d’amor i de guerra de Rafael Martínez Valls.
Finalment, en el cicle Noves Músiques, el renaixement que proposa aquesta temporada a L’Auditori arribarà amb el projecte The Disintegration Loops de William Basinski i amb altres concerts irrepetibles que, junt al jazz i al pop, completen aquesta nova temporada amb artistes com Lucía Fumero o El Niño de Elche.
L’Himne a l’alegria amb què culmina la Novena Simfonia de Beethoven serà l’inici del renaixement que viurem aquesta temporada a L’Auditori. Arrenca així la temporada de l’OBC amb Ludovic Morlot al capdavant, amb un concert que inclou la simfonia Sesostri, re d’Egitto del compositor barroc català Domènec Terradellas, estrenada el 1751, i amb l’esplendor sonora de La mort de Cléopâtre del romanticisme francès d’Héctor Berlioz. Una obra del 1829 que comptarà amb la veu de Joyce El-Khoury, la qual compartirà la Simfonia núm. 9 en re menor, op. 125 “Coral” de Beethoven amb els cantants Silvia Tro Santafé, Elgan Llyr Thomas, Davone Tines i l’Orfeó Català en el moviment final apoteòsic.
Dv. 3 i ds. 4 d’octubre, 19 h. A partir de 25 €
L’OBC convida al director Josep Caballé i a la soprano Elena Copons a descobrir una obra simfònica de Pau Casals, que va orquestrar el seu germà Enric, i que va ser dedicada a la soprano Conxita Badia, de la qual enguany commemorem els 50 anys de la seva mort. Una música que l’acompanya al seu exili a Sud-amèrica i que la sentirem juntament amb la Simfonia a la memòria de Juli Garreta de Josep Valls i Royo, un dels músics catalans que va haver de marxar del país. Aquest concert que rememora grans músics del segle XX també inclourà la suite orquestral del ballet El llac dels cignes de Piotr Ilitx Txaikovski, una de les melodies més populars de tot el repertori romàntic.
Sobre aquesta obra, L’Auditori ofereix un Tast d’orquestra amb el director Josep Caballé l’endemà del concert.
Dv. 21 de novembre, 19 h. A partir de 25 €
Ds. 22 de novembre, 19 h. 25 €
Un concert imperdible de la nova temporada a L’Auditori és el que Ludovic Morlot dirigirà les danses simfòniques de West Side Story, l’obra més popular del gran director i compositor nord-americà Leonard Bernstein, que va fer un Romeu i Julieta musical ambientat a Broadway amb temes que han traspassat les fronteres de la clàssica. També de Bernstein sentirem l’obertura de la seva òpera Candide i una obra mestra del compositor europeu que va marcar tant la música dels Estats Units, Antonin Dvořák, amb el seu cèlebre Concert per a violoncel interpretat per un dels solistes espanyols més renombrats del moment: Pablo Ferrández. I per completar la potència d’aquest programa, l’estrena nacional de l’obra Soma per a quartet de corda, orquestra i electrònica composta el 2025 per Igor C. Silva per coencàrrec de L’Auditori.
Dv. 12 i ds. 13 de desembre, 19 h. A partir de 25 €
Seguint la petja del compositor txec Antonin Dvořák, destaquem una nova cita a L’Auditori amb la seva obra mestra la Simfonia núm. 9 “Del nou món”, composta al viatge que va fer a Nova York el 1893. Un nou món sonor com el que sentirem a l’estrena al nostre país de l’obra Swim que Cassandra Miller va compondre el 2023 i que compartirà programa amb el Concert per a piano i orquestra núm. 3 del compositor hongarès Béla Bartók, un dels referents del segle XX que estarà interpretat per Andreas Haefliger amb la direcció de Ludovic Morlot.
Dv. 30 de gener a les 19 h i dg. 1 de febrer a les 11 h. A partir de 20 €
El director Juanjo Mena i el violinista Sergei Dogadin protagonitzen aquest concert que celebra el centenari del compositor de Sant Feliu de Guíxols Juli Garreta, més conegut per les seves sardanes, però que també va compondre per a orquestra. D’ell sentirem el Concert per a violí, estrenat ara fa cent anys, el 1925. I per acompanyar-lo, el simfonisme clàssic de Wolfgang Amadeus Mozart i la seva Simfonia núm. 35 “Haffner” i el del seu successor, Franz Schubert, que ens va deixar una de les obres simfòniques més monumentals que es van escriure en ple romanticisme: la Simfonia núm. 9 “La Gran”. El dia abans, 21 de març, el director Juanjo Mena oferirà un tast d’orquestra sobre aquestes dues obres.
Ds. 21 de març, 19 h. 25 €
Dg. 22 de març, 11 h. A partir de 20 €
Héctor Berlioz serà el protagonista d’aquest concert que tindrà com a director convidat el també francès Louis Langrée. El programa començarà amb l’obertura de l’òpera Les Francs-Juges, que va ser la primera peça orquestral que va compondre aquest geni del romanticisme. Una obra de joventut que apareix en algunes de les melodies de la seva coneguda Simfonia fantàstica, composta quan Berlioz estava enamorat apassionadament de l’actriu Harriet Smithson. Completa el programa el Concert per a piano per a la mà esquerra de Maurice Ravel, compositor també francès, però de principis del segle XX, que va compartir una gran amistat amb el pianista català Ricard Viñes, de qui commemorem 150 anys del seu naixement.
Dv. 27, ds. 28 de febrer a les 19 h i dg. 1 de març a les 11 h. A partir de 20 €
L’estil pictòric de l’impressionisme va tenir el seu mirall musical en Claude Debussy, del que Thomas Sondergard dirigirà la Petite Suite i les Images pour un orchestre. Es tracta d’un quadre sonor monumental que ens farà contemplar interiorment multitud de paisatges imaginaris. El concert té també el violí com a protagonista amb un dels concerts més brillants per a aquest instrument que Camille Saint-Saëns va compondre el 1880 per al gran intèrpret espanyol Pablo Sarasate i que en aquesta ocasió interpretarà Daishin Kajimoto.
dv. 17 i ds. 18 d’abril, 19 h. A partir de 25 €.
El compositor i pianista francès Olivier Messiaen va compondre un poema simfònic entre el 1946 i el 1948, després d’haver sobreviscut a un camp de concentració durant la Segona Guerra Mundial. El va titular amb la paraula Turangalila, que prové del sànscrit i que té un significat abstracte que es podria traduir com a “cançó d’amor i himne a l’alegria, el temps, el moviment, el ritme, la vida i la mort.” Tot un assaig filosòfic sonor que dirigirà Jonathan Nott amb el prestigiós pianista Pierre-Laurent Aimard. Els recursos orquestrals que apareixen en aquesta obra mestra i fascinant del segle XX inclou sonoritats inesperades d’instruments electroacústics com les ones Martenot.
dv. 24 i ds. 25 d’abril, 19 h. A partir de 25 €.
La principal directora convidada de l’OBC, Stephanie Childress, dirigirà el concert que l’orquestra de Barcelona al Palau de la Música Catalana amb un programa d’alta intensitat simfònica. En primer lloc, sonarà l’obra D’un soir triste de la compositora francesa Lili Boulanger i, a continuació, la Fantasia del trencadís de l’òpera Gaudí de Joan Guinjoan -ara que estem al centenari de la mort del nostre arquitecte més universal. El concert es completa amb el simfonisme de lluminositat mediterrània de Les illes Medes de Juli Garreta, de nou pel seu 150 aniversari, que contrastarà amb la primera simfonia de Jean Sibelius, moment àlgid del simfonisme nòrdic i postromàntic.
dv. 22 de maig, preu i hora a determinar.
La Banda Municipal de Barcelona arrenca nova temporada commemorant el centenari d’una obra mestra emblemàtica del segle XX: el Concert per a piano en fa de George Gershwin, del 1925, que interpretarà la pianista Judith Jáuregui amb la direcció de José R. Pascual-Vilaplana. En la distància d’aquests cent anys, serem testimonis de l’estrena mundial de Càntic de l’exaltació de la compositora Elisenda Fábregas, obra encàrrec de L’Auditori. Una festa d’inauguració de temporada que clourà amb l’obra de León Duran Bodas de sangre, el poema escènic sobre la tragèdia de Federico García Lorca compost el 2022.
Dg. 19 d’octubre, 18 h. 16 €
Estem davant d’un concert que desplega una mostra molt àmplia i diversa de composicions recents per a banda que estarà dirigida per Yves Segers. L’amplitud i complexitat sonora d’aquest conjunt eminentment de vent queda ben palesa en l’obra Grand fanfare de Giancarlo Castro D’Addona, del 2004. També sentirem Duende de Luis Serrano Alarcón, quatre preludis per a banda simfònica del 2010. Una altra obra capdal és l’Obertura per a gran orquestra de Frédéric Devreese, composta el 1976 i un dels clàssics per a aquesta formació orquestral. Per acabar, el compositor Dirk Brossé ens ofereix la seva paròdia sonora en l’obra Für Elise @ the movies, escrita el 2021.
Dg. 1 de febrer, 18 h. 16 €
La Banda Municipal de Barcelona celebra 140 anys d’existència, una longevitat musical excepcional al país que es vol celebrar amb la formació musical més antiga de Catalunya, l’Escolania de Montserrat. També s’hi afegeix l’estrena d’un dels compositors actuals més reconeguts, Héctor Parra, que presentarà l’obra encàrrec de L’Auditori Chibola Mu Lumba, que comparteix programa amb Angel of mercy de David Maslanka i amb la Simfonia núm. 4 “Sinfonie der Lieder”, que comptarà amb la mezzosoprano Gemma Coma-Alabert com a veu solista i l’Escolania.
Dg. 1 de març, 18 h. 16 €
En aquest concert es podrà sentir un nou encàrrec de L’Auditori, aquesta vegada al compositor gironí Marc Timón, un dels compositors catalans de més èxit de la generació actual. Compartirà programa amb el Concerto rococó per a flauta i banda de concert de Franco Cesarini, que comptarà amb Francisco López com a flauta solista. I la tercera obra que sentirem serà la Simfonia núm. 6 “Concisa” del mestre Salvador Brotons, que té una extensió i un desenvolupament concisos com el seu sobrenom.
Dg. 26 d’abril, 18 h. 16 €
El concert de cloenda d’aquesta temporada de la Banda Municipal de Barcelona comparteix l’esperit de renaixement que vol transmetre L’Auditori i ho vol fer amb una nova interpretació d’un clàssic de la música catalana com és la sarsuela en versió concert de Rafael Martínez Valls, Cançó d’amor i de guerra, de la qual commemorem el centenari de la seva composició. L’elenc de cantants que la protagonitzaran compta amb veus reconegudes del nostre país com són Marta Mathéu, en el paper principal de Francina, i Roger Padullés com a Eloi, al costat de Toni Marsol, Andreu Miret, Isabel Valls, Marc Calvo i Montserrat Gomis com a narradora. També hi participarà la Coral Cantiga i la Polifònica de Puig-Reig, tots sota la direcció de José R. Pascual-Vilaplana.
Dg. 31 de maig, 18 h. 16 €
Un dels concerts més especials de la temporada de la Banda Municipal de Barcelona és el que oferirà al Palau de la Música Catalana amb el seu director titular, el mestre Pascual-Vilaplana. Per a aquesta ocasió, sentirem les obres de dos compositors catalans emblemàtics de la música clàssica actual: Salvador Brotons i Albert Guinovart. Del primer, s’interpretarà la Simfonia núm. 6 “Concisa”, que també es va poder sentir el 26 d’abril a L’Auditori, i de Guinovart, la Simfonia Gaudí, composta el 2023 i inspirada en la figura de l’arquitecte de la Sagrada Família, del qual el 2026 es commemora el centenari de la mort.
Dg. 11 de juny, 19 h. Preu a determinar
Per a L’Auditori, el Cicle Quartets és un dels puntals de la música de cambra de la seva programació i té el Quartet Casals com a emblema d’una trajectòria de ja més de vint-i-cinc anys, que aquest any obre el cicle amb la gran obra Op. 130 La gran fuga, que Ludwig van Beethoven va compondre al final de la seva vida. Amb ells, podrem recórrer tot un renaixement d’aquest gènere revisitant Franz Joseph Haydn, Franz Schubert o Francisco Coll. Aquesta temporada també comptarem amb el Quartet Gerhard, que interpretarà obres contemporànies com Plan and elevation de Caroline Shaw, i amb el Cosmos Quartet, que actuarà amb el pianista Juan Pérez Floristán per interpretar el Quintet amb piano en fa menor de Johannes Brahms.
Dm. 15 d’octubre, 19 h. 20-30 €
Dj. 18 de desembre, 19 h. 15-25 €
Dm. 25 de març, 19 h. 20-30 €
La temporada de cambra a L’Auditori també ens proposa fer una marató musical el dissabte 13 de desembre amb tota la tarda i vespre de concerts. En primer lloc, la violinista Anna Urpina ens portarà els Chants des Muses amb un repertori barroc femení, acompanyada de clavecí i violoncel. La també violinista Maria Florea, amb Lara Fernández i Daniel Claret, que formen The Rest Project, estrenarà una obra de Joan Magrané, encàrrec de L’Auditori. A continuació, el Trio Fortuny interpretarà Txaikovski i celebrarà el centenari de Josep Cercós amb l’obra Mutacions. També hi participaran el pianista Josep Colom i el clarinetista Joan Enric Lluna, amb obres de Benet Casablancas i Johannes Brahms, i arribarem a l’últim concert amb la Camerata Penedès.
Ds. 13 de desembre, 16.30 h, 17.30 h, 18.30 h, 20 h i 21 h. Gratuït
Del 13 al 15 de febrer tindrà lloc una nova edició del Festival Emergents, un festival que vol donar a conèixer el bo i millor dels intèrprets més joves nacionals i estrangers. El segon dia, el 14 de febrer, serà la Marató Emergents, amb concerts de cambra que ompliran tot el dia. Enguany comptarà amb la participació del Cor Jove Nacional de Catalunya, dirigit per Mireia Barrera. També hi actuaran la soprano Álfheidur Erla Gudmundstóttir i el Maat Saxophone Quartet, tots dos artistes ECHO Rising Stars. Valerie Fritz oferirà un recital de violoncel sol amb un programa que uneix Johann Sebastian Bach amb compositors contemporanis, entre els quals una estrena de Jennifer Walshe. I per acabar, els pianistes Xiaolu Zang, en col·laboració amb el Concurs Maria Canals, i Álvaro Fernández-Bravo, artista de Joventuts Musicals de Catalunya.
Dv. 13, ds. 14 i dg. 15 de febrer, horaris a determinar, tot el dia. Gratuït
El Festival Llums d’Antiga ja ha esdevingut tradició per la seva presència a la ciutat més enllà de L’Auditori. La Grande Chapelle serà l’encarregada d’inaugurar-lo a l’església de Sant Felip Neri amb motets i altres obres sacres de Giovanni Pierluigi da Palestrina. També comptarem amb l’actuació de la cantant Magdalena Kozená amb Daniele Caminiti al llaüt. Carlos Mena i I Tiento Nuovo oferiran un concert al Monestir de Sant Pau del Camp. Un festival molt ric en propostes, al qual també participaran el violoncel·lista Nicolas Altstaedt, el Phantasm Viol Consort i l’Ars Nova Copenhaguen.
Dj. 9, dg. 12, dj. 16, dg. 19, dll. 20 i dm. 22 d’abril, 19 h. 32 €
A El so original, Jordi Savall ens confrontarà una vegada més amb la seva òptica particular de la sonoritat barroca i ara també romàntica, des d’Antonio Vivaldi fins a Fèlix Mendelssohn, amb la seva Simfonia núm. 3 “Escocesa” i La primera nit de Walpurgis (Die erste Walpurgisnacht), una balada simfònica amb text de Johann Wolfgang Goethe. El cicle El so original també oferirà un concert amb Les set últimes paraules de Franz Joseph Haydn i Crist al mont de les Oliveres de Ludwig van Beethoven. A més, podrem sentir les sonates de Johann Sebastian Bach per a violí i clavicèmbal amb Manfredo Kremer i Luca Guglielmi, i un concert de la Jove Capella Reial de Catalunya dirigida per Lluís Vilamajó.
Dm. 14 i dm. 21 d’octubre, 19 h. Dj. 29 de gener, 19 h. Dg. 29 de març, 19 h. Dll. 11 de maig, 19 h. De 25 a 55 €
La programació de música amb criteris historicistes, més popularment coneguda com a “música antiga”, es completa amb la mezzosoprano Anna Bonitatibus amb el conjunt Vespres d’Arnadí, que dirigeix Dani Espasa des del clavecí, i amb el festival Bachcelona, amb Cantates de Johann Sebastian Bach i solistes de la beca que atorguen, així com els conjunts que formen part d’aquest festival consagrat a la seva obra.
Dm. 25 de novembre, 19 h. Dm. 7 de juliol, 19 h. 32 €
La nova temporada de la Sampler Sèries a L’Auditori ens portarà el conjunt MusikFabrik, dirigit per Enno Poppe, amb un concert dedicat a Rebecca Saunders, compositora londinenca establerta a Berlín i un dels noms més representatius de la música d’aquest inici del segle XXI. Compartirà cartell amb el músic d’electrònica nord-americà L’Harmonic Space Orchestra, el trompetista i multiinstrumentista Ben LaMar Gay, i l’artista sonora María Chávez.
A més, L’Auditori també programa el festival Subsònic, especialitzat en música electrònica, que enguany ha convidat Stephen O’Malley amb els seus Contrachamps i Erikm, que presentaran nous treballs. També hi participaran el duet format per Maria W. Horn i Mats Erlandsson, i s’oferirà un monogràfic sobre Gabriel Prokófiev, un dels noms més destacats de l’escena internacional.
La programació de música nova a L’Auditori es completa amb el cicle Sessions, que ha convidat la Barcelona Art Orchestra, The Bridge, Magalí Datzira i la seva marató de jazz, Pol Omedes, entre d’altres.
D’altra banda, el cicle Sit Back ens portarà propostes com Alosa, Lucia Fumero, Júlia Colom, Raül Refree amb El Niño de Elche, i moltes més.
Finalment, la temporada Escenes ha programat Concierto barroco, amb direcció escènica i dramatúrgia de Pol Roig, Dido & Eneas d’Anna Andreu i Nil Ciuró, i Lobo d’Aurora Bauzà i Pere Jou.
Dj. 16 i ds. 18 d’octubre, 19 h. 10 €. Dt. 9 de desembre, 19 h. 15 €. Dt. 18 de febrer, 20 h. 15 €. Dg. 8, dt. 11, dv. 13 i dg. 15 de març, 20 h i 21 h. 15 €.
‘Out of [Cage]’ amb el grup Frames Percussion és la proposta del Servei Educatiu de L’Auditori, en col·laboració amb la Fundació Arrels i amb l’ICEC, que posa la música contemporània, creada als segles XX i XXI, al centre d’un concert per a un públic a partir de 6 anys que podrà endinsar-se per primera vegada al cosmos sonor de compositors com John Cage —inspirador del títol—, Núria Giménez-Comas o Carles Santos.
L’Auditori estrena un nou espectacle educatiu que porta per títol ‘Música en dansa’, i que està coproduït amb la Jove Orquestra Nacional de Catalunya i el Conservatori Professional de Dansa de l’Institut del Teatre. Una proposta simfònica que podran gaudir nens i nenes a partir de 5 anys, amb obres de Bernstein, Bizet, Stravinski, Falla o Mompou.
El Projecte Educatiu de L’Auditori també comptarà amb les sessions per a nadons i els matins musicals per a embarassades, i una programació farcida de descobertes amb ‘Vine a cantar Beatles...’, ‘Pica-so’, ‘Toy Box’ amb l’OBC, ‘Bandàstic’ amb la Banda Municipal de Barcelona, ‘Monstres’, ‘Händel & Friends’, ‘Mamemi... Mozart’, ‘Ullsclucs’ i ‘Tutti fan piu’.
L’Auditori ofereix moltes possibilitats per gaudir dels més de 500 concerts que programa aquesta nova temporada, la del renaixement. Per a l’OBC, l’abonament més popular és el clàssic de sis concerts, per a cada un dels dies del cap de setmana i amb diferents tarifes segons la zona de la localitat, a partir de 158 €. L’abonament a la carta dona llibertat de concerts i dies, i a partir de sis entrades té un 15 % de descompte. Però per a una llibertat total i preu reduït, les Tarifes 3 (tres concerts) per 89 € i 10 (deu concerts) per 229 €, que permeten el bescanvi en qualsevol moment per entrades dels concerts de l’orquestra durant un any. Per la seva banda, la Banda Municipal de Barcelona té dos abonaments propis: un que permet gaudir dels 15 concerts de la temporada per 180 €, i l’altre, també a la carta, amb un descompte del 10 % a partir de la compra de sis entrades.
Pel que fa a la música de cambra, hi ha dues opcions: per 85 € és possible abonar-se als quatre concerts del cicle de Quartet o als del cicle Intocables (recitals de solistes de renom internacional). I per als amants de la música antiga hi ha l’abonament per als tres concerts de Jordi Savall, a partir de 55 €, i per a les sis cites de la nova edició del Festival Llums d’Antiga, al preu de 130 €.
Per a qui no vol encasellar-se, hi ha L’Auditori a la carta, que permet combinar propostes de diversos cicles: a partir de sis concerts d’OBC, Cambra o Antiga, s’obté un descompte del 15 %. I per gaudir de la música en família, els abonaments familiars per a tres i cinc espectacles i per a dues, tres o quatre persones, permeten un estalvi del 40 %. Sense oblidar els joves, a qui va dirigit un dels productes estrella: la Tarifa Plana Jove. Un any de concerts per 50 €, per a menors de 25, i per 85 € per a menors de 35.