No es tracta només de meravellar-nos, sinó d'impactar-nos, de fer-nos sortir del teatre amb els ulls esbatanats. D'entrada, amb la història de Harwan, libanès, com ell, que passa els dies a Mont-real intentant tirar endavant una tesi sobre, precisament, Robert Lepage. I que pateix una mena de no-vida, a l'ombra del seu pare, responsable del seu exili. Mouawad surt a escena en calçotets, rígid, i tot fa olor de sermó. Parla amb el públic, rep trucades i comença a oferir pistes: una ombra amb un ganivet, la seva imatge projectada saltant per la finestra... Fins que esdevé el succés fatal, l'imprevist que tot ho trenca. I sembla que la vida continua, que la ficció segueix endavant, però no s'ho acabin de creure. I dic que no s'ho acabin de creure perquè el que els espera és un xut, un exercici brutal de creativitat. Si explico més coses, em maten.
Què ha portat un home com ell, dramaturg d'èxit, escriptor en vies d'èxit, a sortir sol a escena i fer tot el que fa? Aquesta és una pregunta la resposta de la qual no deu saber ni ell. Quan saluda el públic, enmig dels bravos, Mouawad somriu, esgotat. I veiem clar, potser sí, que el que volia ser era una estrella fugaç. Un record ínfim però brillant enmig del cel.