De: Anton Txékhov. Adaptació i direcció: Oriol Tarrasón. Amb: Pep Ambròs, Annabel Castan, Mireia Illamola, Arnau Puig, Bernat Quintana.
El 1985 John Hughes escriu i dirigeix 'The Breakfast Club', una pel·lícula sobre cinc adolescents castigats a romandre tancats un dissabte a la biblioteca de l'institut. No sembla tenir molta relació amb 'Oncle Vània' de Txékhov, però és la primera imatge que sorgeix davant la frescor i la naturalitat que Les Antonietes –dirigits per Oriol Tarrasón– s'apliquen a la humanitat del clàssic rus. Ho havien fet abans amb èxit amb Brückner, Shakespeare i Ibsen. Amb 'Vània' remunten el text com si aquest efluvi dramàtic que és el temps txekhovià els mantingués tancats en una situació sense altra sortida que "jugar " a ser els protagonistes d''Oncle Vània'.
Dins d'aquest espai invisible delimitat pel deixar passar les hores i els dies que caracteritza Txékhov, es mouen amb descarada llibertat, prenent i deixant els seus personatges com qui canvia de postura en una tertúlia entre amics, dient només aquelles paraules que els semblen importants per explicar-se i sobreviure, recreant aquelles escenes que realment serveixen l'essència del joc. Una adaptació respectuosa –la respiració dels personatges és la mateixa, només més jove i directa–, però sense acovardir-se davant el pes històric del text i l'autor.