alliure.jpg
Palau de l'Agricultura

Teatre Lliure: Montjuïc

La seu del Teatre Lliure a la muntanya de Montjuïc és un dels principals teatres de Barcelona
  • Teatre | Clàssic
  • El Poble-sec
Borja Duñó
Publicitat

Time Out diu

El Teatre Lliure, iniciativa d'una quinzena de professionals independents nascuda l'any 1976, és sinònim de teatre de creació, en català i de gran qualitat, un model que ha marcat profundament la manera de fer als escenaris catalans. Inicialment, tenia com a única seu el Teatre Lliure de Gràcia, a l'antiga cooperativa La Lleialtat, fins que 25 anys més tard va obrir aquesta segona seu a Montjuïc. 

La Ciutat del Teatre

L'expansió es va fer transformant el que va ser el Palau de l'Agricultura de l'Exposició Universal de 1929 i el Teatre Lliure de Montjuïc es va inaugurar l'any 2001. Ara, és part del que anomenem Ciutat del Teatre juntament amb el Mercat de les Flors i l'Institut del Teatre, tots al voltant de la plaça de Margarida Xirgu i molt a prop del Grec. Compta amb dues sales: la Fabià Puigserver, polivalent amb capacitat per a gairebé 800 espectadors, i l'Espai Lliure, amb gairebé 200 cadires per viure el teatre de prop. 

Per menjar o fer una copa

A La Terrassa del Lliure i El Bar del lliure s'hi pot prendre una copa o menjar alguna cosa abans o després dels espectacles. 

Més detalls a sota:

Detalls

Adreça
Pg. Santa Madrona, 40-46
Sants-Montjuïc
Barcelona
08038
Transport
Espanya (M: L1-L3-FGC), Poble Sec (M: L3)

Què hi ha ara mateix

Casting Lear

4 de 5 estrelles
El joc que proposa Andrea Jiménez és, d'entrada, interessant: cada nit convida un actor diferent a fer de rei Lear (a nosaltres ens va tocar Josep Julien), un actor madur que no hagi interpretat mai el personatge de Shakespeare i que estigui disposat a fer i dir tot el que la directora i un apuntador li comuniquin. Ella comparteix l'escena amb ell. Però, en realitat, Jiménez està convidant un actor a fer de pare. I és aquí, en aquest acte tan a prop de la vida, on hi ha la màgia de l'espectacle, una obra en temps real, suposem diferent cada nit, en què l'ara i aquí es dona la mà amb la ficció. Perquè bé podria ser que tot el que ens ha explicat la directora sobre l'home que la va portar al món, els seus negocis, el seu distanciament, la seva supèrbia, fos una mentida. L'espectador, de totes totes, s'ho creurà ulls clucs, encara que no vegi l'e-mail que ell li va enviar per desheretar-la, encara que tingui algun dubte respecte a la veracitat total de la proposta. Tant és. "No utilitza cap metàfora, només busca un contrincant, entendre el seu passat" Són moltes les obres contemporànies que han utilitzat Shakespeare com a coartada. A 'Minetti', Thomas Bernhard ja emprava un actor a les acaballes que s'està preparant per ser el rei Lear per parlar del drama de l'existència. A 'Història d'un senglar', Gabriel Calderón buscava Ricard III per parlar de la feina dels actors i el seu ego majúscul. A 'Birnam', Víctor Sunyol s'amagava darrere del rei Duncan de 'Macbeth'... Jiménez s'atr
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà