1. Confluències
    Museu Frederic MarèsConfluències
  2. Confluències
    Museu Frederic MarèsConfluències

Confluències

Les escultures contemporànies de la col·lecció Bassat dialoguen amb peces del Museu Frederic Marès
  • Art, Escultura
Rita Roig
Publicitat

Time Out diu

“Vam veure una Mare de Déu dels Dolors i vam dir: aquí hi posarem el Chillida”. Ricard Mas, comissari de la mostra ‘Confluències’, explica així el procés de creació de l’exposició que contraposa escultures contemporànies de la col·lecció Bassat amb obres d’art del Museu Frederic Marès. 

Es veu que Chillida va començar a interessar-se per l’espai fent de porter de la Reial Societat. Defensar l’àrea petita amb les mans va portar-lo a voler dominar el buit en les seves escultures. A les sales del Museu Marès, la ‘Lotura XIV’ de Chillida fan que parem l’atenció en unes altres mans: les d’una Mare de Déu dels Dolors barroca. Els seus dits es pleguen com les corbes d’acer que Chillida s’esforçava a dominar amb les mans.  

En total, l’exposició presenta 25 confluències com aquesta que sorgeixen del diàleg entre dues col·leccions ben diferents i que permet, també, fer una nova lectura de la col·lecció permanent del Museu Frederic Marès. Un altre exemple: la ‘Constel·lació silenciosa’ de Miró i una Immaculada Concepció del segle XVIII comparteixen un símbol de la fertilitat: l’ou. L’obsessió sempre ha estat la mateixa, anar a l’origen de tot: en algunes èpoques això ha significat parlar de la concepció de Maria i en d’altres del Big Bang que va crear el món.

L’exposició convida al visitant a endevinar perquè han estat cridades a dialogar sense fer-li sentir que només hi ha una resposta correcta. De fet, no totes les escultures que es troben estan d’acord. Algunes es barallen i d’altres simplement coexisteixen. En totes les confluències, però, una idea que es repeteix: la pulsió humana per a crear que transcendeix formes, materials, estils i èpoques.

Detalls

Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà