Ressenya

Duane Michals

3 de 5 estrelles
  • Art
  • Crítica de Time Out
Publicitat

Time Out diu

Una imatge no val més que mil paraules. Tampoc conté l’eternitat en un sol instant. Acorralar la fotografia entre quatre tòpics en limita les possibilitats. Això és, més o menys, el que devia pensar Duane Michals (McKeesport, Pennsilvània, 1932) just abans d’abandonar el disseny gràfic i passar-se a la fotografia.
Aquest fet transformacional va tenir lloc en el transcurs d’un viatge a l’antiga U.R.S.S., el 1958, amb una càmera prestada. La seva trinitat creativa està composta per Giorgio de Chirico, René Magritte i Balthus. També va seguir les passes d’Eugène Atget, tot captant l’ànima de Nova York un diumenge al matí: una ciutat metafísica, buida, silenciosa.
Però la seva gran contribució a la fotografia són les seqüències. Històries, com 'L’avi se’n va al cel', que recorden les tires còmiques dels diaris per la seva continuïtat gràfica i un evocatiu esperit narrador solcat de negra ironia.
Michals és un autor de complicitats, d’intimitats. Metafísic i descarnat, de vegades afegeix escrits contextuals de la seva pròpia mà, amb una cal·ligrafia preciosista que ens recorda el seu origen professional com a dissenyador gràfic. Tampoc s’està d’emprar la sobreexposició en projectes com 'La casa que una vegada vaig anomenar llar' per reflexionar sobre el pas del temps i els seus orígens.
Aquest surrealisme còmplice, però, s’estavella en el format: es frueix millor de la proposta en el catàleg que no pas a les parets de la Casa Garriga i Nogués.

Detalls

Adreça
Preu
3 €
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà