El polifacètic fotoperiodista, fotògraf artístic i retratista Henri Cartier-Bresson (1908-2004) tenyirà les parets del Centre de Fotografia KBr de la Fundació MAPFRE fins al 26 de gener del 2025 amb 'Watch!, Watch!, Watch!'. Aquesta exposició pretén indagar en algunes de les seves facetes menys explorades, com la dimensió política de l'artista, i és que les seves obres, moltes convertides avui en icones, mostren alguns dels esdeveniments més rellevants del segle XX.
L'exposició, però, no donarà l'esquena a tot el llegat fotogràfic més cèlebre, que posa atenció en la seva predilecció per la geometria i la teoria de l''instant decisiu' -la necessitat de capturar el moment en que té lloc el moviment-. Al llarg de la mostra podreu contemplar aquelles instantànies que mostren quan un objecte o persona passa d'un estat a un altre: la flexió de les cames d’un home a punt de saltar o el cap d’una dona tapada per una cortina a causa del vent. L'exposició també inclou les primeres fotografies de l’artista, obres cinematogràfiques d’influència surrealista, reportatges fotogràfics polítics i retrats de coneguts artistes i escriptors, així com les fotografies posteriors de Cartier-Bresson, centrades en escenes quotidianes.
A diferència d'altres fotògrafs del seu moment, ell va trobar la bellesa en allò espontani i no manipulat. Tal com descrivia Fernando Leal a l'article 'La belleza de lo imprevisto' de El Nacional, "utilitza la càmera com a mitjà per atrapar els gestos de les persones i les aparences de les coses, les més peregrines, les més inadvertides, i per elevar-les a la categoria dramàtica d’un document aclaridor de la realitat més extraordinària".