L'exposició 'L'anguila. La carn com a pintura i la pintura com a mirall', a mans de Paula Bonet i presentada al Museu Can Framis, ofereix una revisió profunda de la seva obra artística i literària, centrada en la seva novel·la L'Anguila (Anagrama, 2021) -disponible fins al 18 de gener-. Aquesta mostra constitueix un punt d'inflexió en la seva trajectòria, ja que combina pintura i literatura per explorar temes profunds i íntims relacionats amb les vivències de les dones, com la sexualitat, el part, l'avortament, l'abús i la violència.
Bonet explora un llenguatge pictòric que oscil·la entre la figuració i l'abstracció, presentant obres inèdites, grans formats que conviden a la reflexió i pintures de retrats, un estil que l'autora havia deixat apartat durant un temps. L'exposició està dividida en tres àmbits: Herència, Carn i Pintura, i inclou elements sonors amb fragments de la seva novel·la autobiogràfica. A més, la mostra es complementa amb una col·laboració amb el Museu d'Art de Girona, on es presenta una exposició de Roser Bru, una artista que va influir profundament en Bonet. Aquesta iniciativa conjunta permet als visitants gaudir d'ambdues exposicions a través d'una entrada combinada.
Al llarg de la seva carrera, Bonet ha exposat internacionalment i ha publicat diverses obres literàries il·lustrades que exploren temàtiques profundament emocionals i íntimes, com les seves pintures. Amb 'L'anguila' era necessari que el peix es mossegués la cua per tal de tancar el cicle; gràcies a una evolució de tres anys i més experiències viscudes, el llibre s'ha penjat, d'alguna manera, sobre les parets del museu propietat de la Fundació Vila Casas.