Ressenya

Lucía C. Pino. Torrent Echidna Attractor

3 de 5 estrelles
  • Art
  • Crítica de Time Out
Publicitat

Time Out diu

Aquesta instal·lació de Lucía C. Pino, dins del cicle que investiga l’agència de l’objecte, violenta l’espai, el tensa. Taca el terra del Nivell 0 i forada les dues parets on se suporten uns grans tubs de metall que travessen la peça en una mena de ics en cursiva. Restes de plàstics, làtex i altres residus. Un potent focus il·lumina aquesta construcció que ocupa la part central de l’habitació i condiciona el recorregut. No la podem rodejar del tot. Si ens hi acostem, unes plaques metal·litzades ens retornen el nostre reflex deforme –com aquest 'Torrent Echidna Attractor'– i sembla que som en una sala de miralls.
L’artista força la naturalesa dels materials amb els quals treballa i els límits del mateix espai on s’instal·la. Diuen que els objectes ens interpel·len (en llenguatge publicitari, per exemple, ens demanen ser comprats). L’artista se centra en objectes de rebuig –o, com a mínim, que no són necessàriament de desig– i n’augmenta el poder escultural. És una sensació hipnòtica, en la recerca de significats. Davant aquesta obra que supera els preceptes de l’art povera, només hi ha desassossec.
A l’entrada, abans de creuar la cortina de plàstic opac que fa de porta, trobareu un llibret amb el text 'Principi d’indiscernibilitat', de Duen Xara Sacchi, on apareixen entre línies algunes pistes més sobre la nova materialitat.

Detalls

Adreça
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà