En comptes de tancar-se a l’aula, Miralda va apostar per caminar i el 1972 s’establia a Nova York després d’uns anys a París, on s’havia iniciat en pràctiques més que performàtiques. “Tot sortia de la trobada amb situacions que has desitjat o has viscut, la festa del barri, el solstici... de sobte, viatjant, les coses agafen una altra dimensió”, sintetitza.
I és aquí on arrenca Miralda MADEINUSA, la mostra amb què el MACBA revisa, documenta i analitza la producció de l’artista fins als anys 90, posant el focus en les accions més emblemàtiques realitzades als Estats Units. L’artista es va donar a conèixer amb la Movable Fest, una carrossa plena d’aliments cedits pels veïns que va circular per la Novena avinguda de Nova York el 1974, i amb instal·lacions com Breadline: les Rangerettes, l’equip de ball del 'college' de Kilgore (Texas) hi van col·laborar apilant les barres de pa de motlle de colors.
A mitjan anys 80, va posar fil a l’agulla a una obra ambiciosa i extensa en el temps, que emana actualitat. Honeymoon project consistia en la preparació i consecució de cerimònies que cloïen amb l’enllaç entre l’Estàtua de la Llibertat de Nova York i el monument a Colom de Barcelona (part de l’aixovar de la núvia es va exhibir a la Biennal de Venècia el 1990). Més tard, faria Santa Comida, una instal·lació del fons del Museu que es recupera per a l’ocasió a la Capella del MACBA.