L'edició 25 del Sónar ve plena de sorpreses. Una d'elles és aquesta exposició de l'imaginari visual dels pòsters, flyers i videos que han format part de les diferents edicions del festival.
Sergio Caballero, un dels tres directors del Sónar juntament amb Ricard Robles i Enric Palau, n'ha estat l'autor des dels inicis del festival el 1994. Ell és l'artífex d'un món tenebrós i explosiu que condensa l'esperit transgressor del festival i que entre el 24 de maig i el 23 de juny s'exhibeix al Centre d'Art Tecla Sala a través d'unes 50 peces icòniques distribuïdes en deu sales. Lluny de suports convencionals, l'autor i comissari ha optat per concebre la mostra com una gran instal·lació que es nodreix de vídeos, escultures, documentació i fotografies que volen trastocar i qüestionar la realitat de l'espectador.
No hi faltaran les bessones telequinèsiques, els nans 'lyncheans' que protagonitzaven el curt 'La Distancia' (2012), els pares dels directors del festival –que van aparèixer a la campanya de 1997– i aquella parella de fantasmes que escapaven de les penombres per fer el camí de Santiago a 'Finisterrae' (2010); peça que va guanyar el Premi a la millor pel·lícula al Festival de Cine de Rotterdam, l'any 2011.
Per acabar d'arrodonir l'experiència, els organitzadors han preparat tres visites a l'exposició, guiades per autèntiques celebritats de l'imaginari d'aquests 25 anys: ni més ni menys que 'El Dioni' (26 de maig), un dels lladres més celebres del país, reconvertit en celebrity de l'últim esglaó de l'star system nacional i imatge del Sónar 2005, els nans del curt 'La Distancia' (2 de juny), del Sónar 2012 i els dos fantasmes de 'Finisterrae' (9 de juny), primer llargmetratge de Caballero i imatge del Sónar 2005.