És un ocell? És un avió? No. És Pedro G. Romero (Aracena, 1964), comissari, escultor, pintor, expert en flamenc, performer, autor teatral, guionista, crític d’art, editor i assagista, entre altres competències.
Quan l’Espanya oficial (concepte) vol donar-se-les d’intel·lectual contestatària, envia el Pedro a donar la cara. Aquest abril van enviar-lo a Atenes, a la Documenta 14 –cocelebrada amb Kassel– a cantar les excel·lències de 'La farsa monea'. I mentrestant, com diuen als còmics, Pedro G. Romero presenta les seves 'Máquinas de trovar' a la galeria Àngels.
Què faig? Us descric les quatre peces que s’apleguen sota l’epígraf de la maquineta? Breument: pintures i fotografies retocades pertanyents a la sèrie 'La secció àurea' (1990); 'Les pedres' (2017), una edició de Tinta Invisible on l’autor se’n fot d’un dels pares del conceptual, Joseph Kosuth, les seves cadires i definicions de diccionari; el collage sonor 'Quatre parets' (1999), i la videoinstal·lació 'Les espases', un work in progress que va arrencar el 2016.
Intentar explicar-vos de què van aquestes obres seria com explicar-vos de manera racional l’argument de la darrera temporada de Twin Peaks. Inútil. La cosa va sempre de la persistència de la imatge i els seus significants, de l’autoria i el seu revers. Una sèrie de persones juguen amb el concepte de les espata dantza basques (o danses de sabres a la resta del món). L’un medita, l’altre empra un pal de selfie, hi ha qui imita Scaramouche, i un altre... No ho sé. No me’ls vaig acabar. Tampoc no cal que us ho expliqui tot. Ja m’enteneu.
Time Out diu
Detalls
- Adreça
Discover Time Out original video