El Centre d’Art Tecla Sala de L’Hospitalet acull la primera gran retrospectiva de Pilar Aymerich, titulada 'Pilar Aymerich. Memòria viscuda' fins al 30 de març del 2025. Aquesta exposició reuneix més de 150 fotografies de la guanyadora del Premi Nacional de Fotografia el 2021, juntament amb una pel·lícula, un documental i material d’arxiu. Ofereix una visió completa de la seva trajectòria on destaquen les seves facetes com a fotògrafa de carrer i d'esdeveniments culturals (centrada el món del teatre).
Comissariada per Neus Miró, la mostra inclou imatges icòniques i fotografies poc conegudes, com les preses a l’Havana el 1982, el projecte 'Viatgeres a l’Havana', creat amb la historiadora Isabel Segura. Fins i tot, podreu veure un 'film' titulat 'Entreacto', on la fotògrafa canvia de rol i apareix darrere de la càmera fent d’actriu en una peça teatral. Aquesta situació no hauria de sorprendre, perquè Aymerich va realitzar estudis en direcció teatral, tot i que aquest art el va posar, majoritàriament, al servei de la fotografia, tant per capturar moments a l'escena com per planificar l'escenografia a l'hora de fer una fotografia.
Definitivament, va ser una de les modeladores de la construcció de l'imaginari gràfic del teatre de l'època dels 60 i 70 i també és una referent del fotoperiodisme de la segona meitat del segle XX, amb una mirada humanista, feminista i de proximitat que defuig l’objectivitat freda del documental. La seva càmera ha capturat moments clau de la societat espanyola durant el tardofranquisme i la Transició, documentant moviments socials, manifestacions i vagues amb un estil narratiu potent i un compromís ètic.