Sala Parés
© Sala Parés

Sala Parés

  • Art
  • Ciutat Vella
Publicitat

Time Out diu

Hereva dels Salons Parés, la Sala Parés és una de les galeries històriques que sobreviu a la ciutat, amb més d'un segle de trajectòria fidel a l'aposta per la pintura realista i al treball de llarg recorregut amb artistes locals i nacionals. El 1991 obrien Trama, al mateix espai i on fins a la tardor del 2017 es van presentar noves fornades d'artistes lligats a la nova figuració. A l'actualitat el projecte continua només com a Sala Parés i abraça pintura figurativa i realista a més d'altres propostes contemporànies en diferents disciplines, com l'escultura, la fotogafia, el videoart i altres propostes híbrides.

Detalls

Adreça
Petritxol, 5
Ciutat Vella
Barcelona
08002
Transport
Liceu (M: L3)
Horaris
Dl., de 16 a 20 h. De dt. a dv., de 10.30 a 14 h i de 16 a 20 h. Ds., de 10.30 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h. Dg., d'11.30 a 14 h

Què hi ha ara mateix

TORRES-GARCÍA. Entre el Noucentisme i les avantguardes (1891-1934)

La Sala Parés celebra el 150è aniversari de Joaquín Torres-García amb l’exposició 'TORRES-GARCÍA. Entre el Noucentisme i les avantguardes (1891-1934)', que es podrà visitar del 30 de novembre de 2024 a l’1 de febrer de 2025. Amb 120 obres, entre olis, dibuixos i joguines –moltes a la venda–, la mostra recorre quatre dècades de la trajectòria de l’artista uruguaià, des de la seva etapa noucentista a Catalunya fins al seu retorn a Montevideo el 1934, passant per Nova York, París i Madrid. Un pintor que també fa joguines de fusta pintada? Potser és una de les particularitats que més criden l'atenció de García-Torres, que va començar a crear-les després d'una època marcada per l'academicisme, com una manera de guanyar-se la vida amb un producte artístic que també tingués una sortida comercial. Però és molt més que això: és una expressió de la seva filosofia plasmada en l'art, l’anhel de tornar a una infantesa de la humanitat i a una infantesa de les formes, aquella Arcàdia idealitzada. També representa un pas intermedi en el procés de Torres-García per trencar amb l’estètica clàssica i connectar amb l’avantguarda i l’art constructiu, que codificarà més endavant. A les seves 'Notes d’art' (1913) escrivia sobre la llavor que el va empènyer a fer el salt: “En tota obra d’art superior, la idea de cada objecte, més que la seva realitat o particularisme, és el que és essencial… Ell veu, en el color i en la forma, l’expressió d’aquella idea”.L’exposició destaca la vinculació de...
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà