El festival abasta des de les primeres creacions dels seixanta, amb les instal·lacions experimentals de Nam June Paik -considerat el pare putatiu del videoart-, algunes de les quals es poden veure a 'This is not a love Song' (Palau de la Virreina) juntament amb peces d'Andy Warhol o Douglas Gordon, fins a les propostes més actuals, com 'Parade', de Hans Op de Beeck (Cercle del Liceu) o el vídeo giratori 'Tierra sin males', de Susan Kleinberg (Casa Batlló). Durant deu dies, acull prop de 500 obres de 350 artistes, expandeix les pràctiques creatives audiovisuals i deixa exposicions col·laterals que s'allarguen uns mesos, com el cas de l'imperdible 'Haute fidélite' (Arts Santa Mònica), amb Bill Viola, Marcel Broodthaers i John Cage, o 'Pasolini Roma' (CCCB) -no només per a cinèfils- que estudia com l'artista va construir un nou imaginari de la capital italiana.
Paral·lelament, la fira Loop ofereix una quarantena de vídeos que es projecten, com ja comença a ser tradició, en diferents habitacions de l'Hotel Catalonia Ramblas. El videoart viu una lluna de mel amb Barcelona i aquesta relació apassionada es fa palesa també enguany, en què s'enfoca la relació entre la música i la imatge i les implicacions polítiques i poètiques de l'art. Loop Studies programa un seguit de trobades amb músics, cineastes, escriptors i investigadors per indagar sobre nous models de producció i creació, i MiniScreen aproxima l'art contemporani als infants.
Tot just quan floria aquest moviment, David Ross, especialista en videocreació i conservador, va pronosticar que "de la mateixa manera que el collage va desbancar la pintura a l'oli, el tub de raigs catòdics substituiria el llenç". Han passat unes dècades i tot apunta que les diferents tècniques conviuen pacíficament, es retroalimenten i es complementen, però, chi lo sa, que diria el cineasta italià, els camins del videoart són inescrutables...
Discover Time Out original video