

Retrat d’Alfred Hitchcock per a la promoció de la pel·lícula 'The Birds'.
Musée de l’Elysée © 2016 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
L’exposició permet descobrir imatges cèlebres i peces inèdites, com fulls de contacte i fotomuntatges originals cedits pel fons Halsman. “El període parisenc és el més desconegut, i s’hi poden trobar totes les direccions que Halsman explorarà al llarg de la seva carrera”, explica la comissària de la mostra, Anne Lacoste. En són exemples les preses sota l’aigua de l’espectacle del 'Club des scaphandres et la vie sous l’eau' (gairebé precedent de les performances que farien amb Dalí), els fotomuntatges (seguirien més tard, com a prova el retrat del productor teatral David Merrick o el reportatge per promocionar el film 'Els ocells' de Hitchcock) i retrats brillants (Lacoste destaca la magnífica presa que Halsman va fer d’Ylla, la fotògrafa d’animals). El primer Halsman, el que exposava a la galeria La Pléiade de París, flirtejava amb els postulats de la Nova Visió; després, amb el salt a Nova York, el fotògraf viraria cap a l’estil americà, que ell mateix descrivia com a “fotografies tècnicament perfectes, clares, precises, il·luminades, sense cap distorsió”.