El judici més picant de l’any: VICIO i Milfshakes porten el marketing a un nou nivell

H**Y v MILFSHAKES*: Una 'sentència' publicitària per un judici viral que sacseja el món del marketing
Judici de Vicio
Foto: Vicio | Vicio
Contingut patrocinat
Publicitat

El passat dimarts 4 de febrer, Nil Ojeda, influenciador i propietari de la marca de roba Milfshakes, va anunciar a les seves xarxes socials que assistiria al seu primer judici com a acusat i va convidar els seus seguidors a acompanyar-lo. Amb 10 milions de seguidors, no era cap broma. Aquella tarda, no va estar sol ni un moment: centenars de fans es van concentrar als voltants del Col·legi Oficial d’Advocats de Barcelona per presenciar l’esdeveniment. A la banqueta dels acusats, l’acompanyava Aleix Puig, guanyador de MasterChef 7 i president de la cadena d’hamburgueseries VICIO.

El motiu del judici? Una col·laboració comercial que no va fer gens de gràcia a certes cadenes americanes. El nou menú de VICIO es diu H**Y v MILFSHAKES*, inclou una figureta i es presenta en una caixa vermella. Us recorda alguna cosa? A les multinacional americanes també.

Però, en realitat, el judici no era més que una enginyosa acció publicitària per anunciar les últimes novetats de la carta de VICIO: la Hot Burger i la Hot Chicken Burger, disponibles al menú, que també porta un mini batut de llet per suavitzar la picantor de la carn, ‘pocket fries’ i una exclusiva figura col·leccionable.

Aleix Puig i Nil Ojeda
Foto: VicioVicio

El suposat judici va començar amb l’anàlisi del nou menú, mentre els acusats defensaven cada detall. La jutgessa va qüestionar el nom per la seva difícil pronunciació i el regal inclòs, les figures considerades col·leccionables i no joguines. L’advocat de la defensa va ser contundent: les noves burgers de VICIO són massa picants per als nens, com afirma l’eslògan "too hot for kids". Al llarg del judici es van projectar fragments de la campanya, anuncis animats i un espot on una família tastava el menú i els nens es queixaven del picant, reafirmant així que era un producte només per a adults.

Quan tot semblava anar a favor dels acusats, l’advocat dels dos socis va abandonar el cas en descobrir que havien utilitzat la seva imatge sense permís en els vídeos promocionals. Sense representació legal, la sessió es va suspendre fins que l’artista urbà Ben Yart es va oferir a defensar-los, al·legant que havia vist molts judicis a TikTok. Quan semblava que el veredicte era imminent, l’Aleix va llançar un últim argument: com es podia jutjar un menú sense haver-lo tastat? En aquell moment, les Hot Burgers van arribar a la sala i, després de degustar-les, la jutgessa va dictar sentència: condemnats a fer una burger com aquesta cada any!

Judici de Vicio
Foto: VicioVicio

L’impacte de la campanya va ser immediat: el fals judici va superar els 4 milions de visualitzacions a Instagram en menys de 24 hores. “Sempre ens ha motivat fer les coses com ningú les ha fet abans. Ens encanta trencar esquemes i crear campanyes úniques i innovadores que sorprenguin tothom, i això és exactament el que volíem aconseguir aquesta vegada”, explica Aleix. Per la seva banda, Nil afirma: “No hi havia cap marca que encaixés millor amb els nostres valors que VICIO. Quan se’m va acudir la idea de la campanya, vaig saber de seguida que era la col·laboració perfecta. No la podia imaginar amb ningú més. Quan li vaig proposar a l’Aleix, la seva resposta va ser un sí rotund”.

Aquest espectacle publicitari, que combina ‘reality’, ‘fake drama’ i una gran dosi de màrqueting i teatralitat, no s’acaba aquí. El pròxim 9 de febrer es publicarà un vídeo explicatiu amb tots els detalls del judici a les xarxes de les dues marques i al canal de YouTube de Nil Ojeda.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat