[title]
1. Comencem pel que ja sabíem. 'Sabotatge' és el primer avançament de 'Jo competeixo', el quart disc de Manel, que es publicarà el 8 d’abril. Bé, el primer si no comptem els 17 segons d'un altre tema del qual encara no se'n sap el nom que el quartet de Barcelona va fer públic quan va anunciar el títol, data de sortida i els noms de les cançons de l'àlbum.
2. Què sentim a la cançó? Ressons de les anomenades músiques del món, sobretot llatinoamericanes, amb percussions caribenyes, una línia de baix que recorda la 'Lambada' de Kaoma, però també guitarres que miren als Andes i a l'Àfrica. Hi ha un homenatge explícit a 'You can call me Al', el 'hit' de 'Graceland', l'àlbum que Paul Simon va gravar a Sud-Àfrica amb músics d'allà, del qual aquest any se'n celebra el 30 aniversari. És un disc que ja havia influenciat el primer treball de The Seihos, l'altre grup de Martí Maymó, baixista de Manel.
3. També sentim Guillem Gisbert cantant com no li ho havíem sentit fer mai: cap al final de la cançó es marca uns aguts en què es mostra més deixat anar que en cap altre tema anterior del quartet. Segurament té a veure amb el fet que, com ja ens havien avançat, la banda –que completen Roger Padilla (guitarra) i Arnau Vallvé (bateria)– s'ha volgut acostar al “pop contemporani” –deien en una nota de premsa– treballant a Nova York amb el productor nord-americà Jake Aron, col·laborador de Grizzly Bear, Jamie Lidell, tUnE-yArDs i Chairlift, i deixant la masterització en mans de Chris Gehringer (Rihanna, Drake, Nas, Wu-Tang Clan).