[title]
Fotos: Maria Dias
Ja fa 17 edicions que Héctor Ayuso va engegar el festival de creativitat i la cultura digital OFFF. La cita, que és una referència per a professionals i amants de la matèria, torna al Museu del Disseny i a més d'estar arrelat a Barcelona, segueix la seva expansió internacional. Si teniu tiquets per anar-hi, feu-ho amb els ulls oberts, deixeu-vos inspirar i segur que apreneu més de 5 coses.
1. Itinerant
L'OFFF no para de créixer i una mostra d'això són les edicions itinerants que tindran lloc aquest any: el festival viatjarà a Milà, Fortaleza (Brasil) i Mèxic. I per primera vegada també farà parada a Londres, Tel Aviv i Dubai, tal com es va anunciar dijous a l'obertura del festival.
2. 'Sold-out'
Hi ha fires i festivals consolidats, però els esdeveniments musicals no són els únics que pengen el cartell de 'sold-out'. Tot plegat serveix per palpar la quantitat el públic que mou l'art digital i el disseny gràfic i només cal parar l'orella per comprovar que la majoria és públic internacional (a la foto, Daniel Regan, fotògraf, i Chris Kelly, dissenyador; els dos londinencs reincidents a l'OFFF).
3. Caps de cartell
El cartell de l'OFFF és potent. Han presentat 'The happy film', la pel·lícula en què el guru Stefan Sagmeister se sotmet a testos psicològics per comprovar quin paper té l'individu en la consecució de la felicitat. A banda, el festival porta a Barcelona els canadencs Vallée Duhamel, creadors d'imatges i vídeos per a anuncis, revistes, l'univers de la moda i la música; Vaughan Oliver, dissenyador de referència de cobertes de discos; Anton and Irene, que presenten el seu treball sobre la co-habitació; i Annie Atkins, reconeguda pels seus treballs gràfics, entre els quals destaca la col·laboració amb Wes Anderson per fer 'Gran Hotel Budapest'.
4. Talent local
A nivell local, tenim força, pols. Enguany l'OFFF ha apostat per donar veu a estudis de Barcelona que duen a terme projectes interessants. Domestic Data Streamers, els ATIPUS, Studio O, Hungry Castle i altres han presentat els seus treballs.
5. Vestir l'art gràfic
A més de presentacions i tallers, el festival té una zona de mercat amb marques que entenen i exploren l'univers gràfic. Participen Cool Shit i Grain Supply (a la foto), Hey Studio, PeBe i Arrels, que signen les espardenyes oficials de l'OFFF fetes en col·laboració amb LAnce Wyman, autor del logo olímpic de Mèxic 1968, entre d'altres. "La gent creativa entén el nostre concepte, mentre que altres es pregunten de què anem", deia fa uns dies Soraia Balelo, mà dreta de Dave Glass al capdavant de Cool Shit.