[title]
Comprar art és des de fa un temps una aventura digital: segons dades de 2015 facilitades per Hiscox, el 7% de les vendes tenen lloc online i el 92% de clients que han comprat a la xarxa assegura que repetirà. "És un mercat nou, dinàmic, creixent", expliquen des d'Artig Gallery.
Gemma Comabella i Greta Schindler són les creadores d'aquesta plataforma que neix amb l'objectiu de donar visibilitat als creadors i fer-los accessibles al públic, a més de democratitzar el mercat per atraure nous compradors. "Volem funcionar com a intermediaris entre artistes emergents i col·leccionistes d'arreu del món", diuen les sòcies. Artig Gallery vol diferenciar-se de referències com Artsy, d'aquí que s'hagin envoltat de curadors per seleccionar els creadors; hi són presents Rafael Amorós, Dirk Brömmel, i Judit Canal, a més de Karl Bielik, Carla Cascales i Martina Matencio, talents que s'han consolidat i establert gràcies a les xarxes socials. "Triem artistes contemporanis que tenen un estil modern i treballen amb diferents mitjans –apunten les promotores–. Tenim una línia definida però no exclusiva".
A Artig Gallery un pot trobar escultura, pintura, fotografia, collage i il·lustració, i predominen els treballs minimalistes amb connexions amb l'expressionisme abstracte. Tot són peces originals i també hi ha lloc per a col·laboracions especials, com la col·lecció de dibuixos que signa Antonio Beneyto. Les peces oscil·len entre els 100 i 5.000 euros i s'admeten devolucions: el col·leccionista pot "viure amb ella un temps –14 dies– i decidir si li agrada o no", diuen Comabella i Schindler. No renuncien a realitzar exposicions i accions amb galeries físiques, i mentrestant també desenvolupen una tasca pedagògica: a través del blog d'Artig presenten les tendències i els termes que cal saber per endinsar-se en el món de l'art.