[title]
Fotos: Maria Dias
La planta noble de La Pedrera llueix un aspecte més lluminós i diàfan de l'habitual per obra i gràcia de Frederic Amat, que revisa i rellegeix l'arquitectura d'Antoni Gaudí a l'exposició 'Zootrop'.
Escenògraf de formació, amant dels materials i de l'experimentació amb diferents mitjans artístics, Amat ha fet retirar parets perquè el visitant pugui apreciar el ritme de l'espai, la pedra i la forja de l'edifici. I a la primera sala, a tocar de la instal·lació en què Amat retalla la llum, trobem un dels pilars més treballats de la planta principal de la Casa Milà, amb dues exhortacions suggeridores. Perdona. Oblida.

Diuen que va ser Josep Maria Jujol, ajudant de Gaudí a l'obra realitzada entre 1906 i 1909, qui va cisellar el repertori de símbols (hi trobem una rosa, una creu, una medusa, un ou, i la inicial de Maria, entre d'altres) i missatges d'inspiració cristiana com "la caritat perdona i oblida tot, lo bé creu (...)".
