Notícies

El 58% dels joves catalans consumeix menys cultura per la crisi

Escrit per
Pau Roca
Publicitat

Dimecres 13 de juliol es va presentar el resum executiu de l'estudi 'La participació cultural de la joventut catalana. 2001 - 2015'. L'objectiu era investigar l'evolució i les característiques de la participació cultural de la joventut catalana durant els últims anys. Més concretament, l'informe se centra en els primers anys del segle XXI i se'n desprenen conclusions curioses que mostren com la revolució tecnològica 2.0 o la gran crisi econòmica que hem passat (o que encara estem passant) han estat determinants en la participació dels catalans en la cultura i la manera com la consumim. Tot i que l'estudi es pot consultar al web del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, n'hem destacat les conclusions més importants.


La crisi

La participació cultural en tots els dominis va augmentar molt des de l'any 2001 fins al 2012. A partir d'aquest any però, i a causa de la crisi i la recessió econòmica, el 58% dels joves afirma haver reduït la despesa en consum cultural.

Accés gratuït

El 65% dels enquestats afirma utilitzar internet per consumir cultura sense pagar. Aquesta dada és clau en el canvi de consum cultural, ja que hi ha una tendència clara a consumir música, pel·lícules, sèries o documentals a internet de manera gratuïta.

L'ordinador, imprescindible

Gairebé 7 de cada 10 catalans veu continguts audiovisuals amb l'ordinador. Tot i que la televisió segueix sent l'aparell preferit per a fer-ho (amb un 84%), des del 2013 l'ordinador és el principal mitjà per escriure, comunicar-se o escoltar música.

Els joves llegeixen més

El 21% dels joves diu llegir més de cinc llibres l'any, mentre que en el cas dels adults, la xifra és del 16%. Així doncs, es pot dir que cada cop es llegeix més, i més joves.

La música clàssica

Anar a concerts de música clàssica, anar a l'òpera o visitar monuments segueix sent cosa d'adults, mentre que el cinema, les sèries, la música i videojocs són pràctiques de clar predomini juvenil.

L'smartphone, imprescindible

El 92% dels catalans utilitza smartphone. Això fa que el consum de cultura es converteixi en ambulant i itinerant. I anirà en augment!

Dimensió lingüística

El català té cada cop més presència en exposicions, espectacles i ràdio, però és molt reduïda en el cinema, la música i els videojocs.

Últimes notícies

    Publicitat