[title]
Barcelona viu del turisme, diuen. Però qui es beneficia de la popularitat extrema que ha adquirit en els darrers anys la nostra ciutat? Els grans comerços? Els petits negocis? O els sensesostre? La polèmica arriba ara a qui més fotut ho té: els barcelonins i barcelonines, o ciutadans del món, esclar, que els ha tocat viure als carrers de Barcelona. I és que Turisme de Barcelona comercialitza a través del seu web rutes guiades per 'homeless'. De fet, la ruta es diu 'Barcelona Homeless Walking Tour'. Persones "que han viscut al carrer i que gràcies a aquest projecte s'han format i han pogut accedir al mercat de treball" faran de guies turístics, expliquen al seu web.
Albert Sales, responsable del govern d'Ada Colau del pla contra el fenomen dels sensellar, ha encès la flama a Twitter i diversos mitjans estan creant un debat sobre aquest tema. "Sense ingressos estables i habitatge assequible no hi ha aposta per la reinserció", ha piulat Sales, carregant contra la suposada reinserció sociolaboral d'una activitat destinada a descobrir, entre altres coses i sempre segons la mateixa descripció de l'activitat, "la vida diària d'una persona sense sostre que viu a Barcelona: on dorm, es canvia de roba o menja, com busca feina, etc".
Diuen els crítics amb l'activitat que sembla que es vulgui banalitzar amb un drama extrem com és el viure al carrer a Barcelona, tot i que des de Hidden City Tours, l'empresa que realitza l'activitat, es destaca que millora la cohesió social, redistribueix la riquesa i tal com expliquen els companys de Nació Digital, que han pogut tenir accés a les ofertes de feina, s'ofereix un contracte fix-discontinu d'unes sis hores setmanals i un sou pactat "segons el conveni d'agències de viatges". Ah, i es requereix ser una persona amb "bona presència i rehabilitada".
"Les persones #sensellar no són una atracció turística ni una espècie diferent", ha acabat piulant Albert Sales, encenent la polèmica d'una qüestió delicada que sens dubte donarà molt a parlar.