[title]
La segona vida d'El Ingenio començarà oficialment la primera setmana d'octubre amb una inauguració de la centenària botiga de capgrossos i articles de festa que, en paraules de Brossa, era com "un poema". Els amos d'El Rey de la magia van assumir el seu traspàs a l'agost i des de llavors que treballen per reobrir l'espai. "La intenció és que segueixi tot igual, perquè la base és la mateixa i és una forma similar a la de vendre màgia", apunta Pau Martínez, gerent de la societat integrada per la botiga d'il·lusionisme del carrer Princesa, que va obrir portes el 1881 i és present al catàleg de comerços emblemàtiques de la ciutat, i el teatre-museu del carrer Junqueres. A El Ingenio, en actiu des de 1883, seguiran sent especialistes en productes de Carnaval i de festa i també en treballs de cartró-pedra realitzats al taller d'El Ingenio, però la intenció és ampliar el ventall de propostes amb projectes personalitzats per al món de l'espectacle i una selecció d'objectes i accessoris per amateurs i professionals del circ.
Col·loquialment, Martínez i el seu equip ja parlen del "triangle de les Bermudes" per referir-se a la ruta que es genera entre El rey de la magia, l'apèndix a Junqueres i El Ingenio. "Podem generar sinergies a nivell cultural i comercial: som dues botigues centenàries dedicades a les arts escèniques, la cultura popular i l'il·lusionisme". I tot i haver rebut el suport administratiu de Barcelona Activa per encarar el projecte, Martínez apunta que no compten amb subvencions i són els "únics que hem pres risc per salvar El Ingenio". "Aixecar-lo costarà, però ho aconseguirem pencant", conclou. També estudien obrir la porta a un vessant cultural que ja han explorat amb El rey de la magia i que en aquest cas passa per oferir cursos per fabricar petits capgrossos i exposicions de peces d'imatgeria popular.