[title]
Com que es pot veure al tràiler, no fem cap 'spoiler' si expliquem que 'El cadáver d'Anna Fritz' arrenca quan uns paios profanen sexualment el cadàver del títol de la pel·lícula i la suposadament difunta bella actriu obre els ulls mentre la violen: no estava morta, però tampoc de 'parranda', pobra.
El debut en llarg d'Hèctor Hernández Vicens (Palma de Mallorca, 1975), amb 15 anys de guionista a les espatlles i molta mili a la tele, agafa aquest punt de partida i per construir un thriller psicològic que el director defineix com “una supervivència en què el que està en joc no és la vida física sinó la social”. Perquè quan Hernández Vicens va llegir a la premsa la història d'un zelador d'hospital a qui se li va despertar el cadàver que estava violant, la pregunta que se li va plantejar va ser de quina manera el necròfil podria viure amb aquesta ignomínia, com podria mirar a la cara a la seva família, als seus amics, un cop això es fes públic. En la història real el zelador va fugir corrents. A la pel·lícula, no.
Hernández Vicens ho ha explicat a la sessió de preguntes i respostes després de la primera projecció al Festival de Sitges d''El cadáver d'Anna Fritz', que el públic ha aplaudit. Acompanyat per l'elenc al complet, Alba Ribas, Albert Carbó, Bernat Saumell i Cristian Valencia, el director mallorquí ha explicat que per fer una pel·lícula en temps de cinema 'low cost' és essencial treballar amb pocs actors, pocs mitjans tècnics i en poques localitzacions, primant l'element psicològic en el desenvolupament.
'El cadáver de Anna Fritz' s'estrena en sales el 30 d'octubre.