[title]
Uniqlo (s'accepten bromes amb el nom) serà la competència directa d'Inditex molt aviat, diuen els experts. En uns anys, la multinacional de la moda japonesa vol fer-li ombra a Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear i les altres marques que dirigeix Amancio Ortega. Tadashi Yanai, l'amo d'Uniqlo, també va començar, com Ortega, amb una petita tenda local. Ara pot presumir de tenir la fortuna més gran del Japó, gràcies a les més de 3.000 botigues Uniqlo repartides per tot el món. La fórmula és senzilla: dissenys molt neutres, teixits de qualitat i poc espai a l'extravagància o l'experimentació.
Feia temps que Yanai tenia Barcelona entre cella i cella. "Porto volent obrir una botiga a Barcelona des que vaig visitar la ciutat en 1991 o 1992 amb la meva família", va dir a EFE. I per fi, el seu somni es farà realitat. Yanai obrirà al carrer amb més glamur de la nostra ciutat una espectacular tenda de 1.730 metres quadrats repartits en quatre plantes al número 18 del Passeig de Gràcia. Serà el 19è país del món que tindrà tenda Uniqlo, una empresa que l'any passat va facturar 16.000 milions d'euros i que mira a Inditex com a exemple, però també com a rival a batre.