[title]
Demà obre Uniqlo a Barcelona, una de les estrenes més esperades de la tardor, i fins a principis d'octubre podreu gaudir de descomptes destacats en una selecció de productes. Aquesta no és l'única notícia aparellada a l'estrena: el 9 de novembre s'inaugurarà la segona botiga de la marca japonesa a Barcelona, que estarà ubicada al centre comercial Glòries.
Uniqlo s'afegeix al duel de titans del 'retail': s'ha instal·lat al Passeig de Gràcia, 18, enfront d'H&M i a tocar de Zara, en un local de 1750 metres quadrats distribuïts en quatre plantes en què es despleguen els encants i productes que han fet de la marca una referència internacional. Uniqlo és l'estrella del conglomerat japonès Fast Retailing i per això molts comparen Tadashi Yanai, el fundador de la marca, amb l'empresari espanyol Amancio Ortega.
A Barcelona es vendran les col·laboracions que Uniqlo ha fet amb dissenyadors com Inès de la Fressange i J.W. Anderson i aviat arribarà la línia d'alta gamma dissenyada conjuntament amb Lemaire. De moment, no es comercialitzarà la línia per a nens que sí que es podrà comprar al quiosc de la botiga, un servei de venda que permet accedir a productes no disponibles al punt de venda físic. I sí, per fi podreu comprar a casa les conegudes UT, samarretes amb dibuixos de Keith Haring, Snoopy, Doraemon, Lisa Larson o el col·lectiu SPRZny, nascudes de la col·laboració amb creadors locals i institucions culuturals com el MoMA o la Tate que aviat podrien tenir la seva rèplica local.
La filosofia d'Uniqlo és la indumentària essencial i simple i la marca aposta per "bàsics millorats", atemporals i de qualitat a preus democàtics. La cura pels teixits es fa notar en productes com les samarretes de cotó 'supima', que Uniqlo es fa fabricar en exclusiva, o els jerseis de caixmir i llana merino disponibles en una àmplia gamma de colors perquè cada usuari es faci un armari a mida. Aquests són dels essencials més estimats de la marca, a banda dels texans, fets amb denim 'selvedge', i les jaquetes de plomes Ultra Light Down. La firma també aposta per la tecnologia i la investigació, d'aquí la introducció de teixits tèrmics.
Uniqlo és una marca que es projecta globalment però que vol arrelar, entendre i sintonitzar amb el lloc on aterra, d'aquí la campanya del concepte 'LifeWear' rodada en diferents escenaris de la ciutat amb cares conegudes, o la restauració cuidada del local on s'instal·la la marca, que ha permès recuperar sostres policromats i alguns dels vitralls de l'espai. Però tampoc s'oblida les seves arrels: un gran visual situat a l'escala principal fa viatjar el visitant de la botiga de Passeig de Gràcia als carrers de la capital nipona.