1. Un vincle entre l’Administració pública i la ciutadania
La Llibreria de la Diputació té una funció molt clara: ser un punt de contacte entre les administracions públiques i el públic general. És un lloc on poder trobar tota mena de publicacions institucionals –llibres sobre patrimoni cultural, catàlegs d’exposicions, memòries de fundacions, història, etcètera– pensant per ampliar i mantenir un fons ample de recursos que poden interessar a tota mena de persones: des de qui vol adquirir, per exemple, una publicació del CCCB, el Gran Teatre del Liceu o l’Institut del Teatre, ja sigui per curiositat o necessitat professional, a un tipus de client més tècnic que requereix de documentació històrica sobre aspectes relacionats amb la gestió pública, i que cerca un tipus de llibres –els editats pels ajuntaments, per exemple– que normalment no trobarem a una llibreria generalista. L’oferta de la Llibreria es separa en dos nivells: hi ha una part que pot interessar a qualsevol persona amb curiositat per la cultura popular, la història o la memòria, però també hi ha una part tècnica per a qui, per exemple, estigui preparant unes oposicions o estigui fent una tasca de recerca. Aquesta funció pública és essencial, i la Llibreria fa 30 anys que la manté amb rigor.