Els gurmets barcelonins de butxaca forta sempre han tingut adreces de referència quan es tracta de comprar-ne, com ara el Colmado Quílez i la Vila Viniteca, on es poden comprar llaunes amb musclos grans com punys, espàrrecs amb tiges elefantiàsiques i caviar tan exquisit que gairebé has d’hipotecar la casa per aconseguir-ne 100 grams.
El 1962 Andy Warhol va convertir la quotidiana sopa Campbell en un objecte d’art, però és al segle XXI que la llauna s’està convertint en objecte de veneració pop. Cada cop hi ha més empreses que cuiden curosament tant el contingut, amb propostes originals i gurmets, com el contenidor, amb llaunes i embalatges que poden convertir-se perfectament en objectes decoratius. El fenomen és internacional: a Londres, la botiga restaurant Tincan, de disseny acurat, serveix conserves portugueses i espanyoles; a Nova York, la franquícia Maiden Lane ofereix llaunes de divertits embalatges als barris d’East Village i Midtown; al Japó és Mr. Kanso qui reparteix conserves de qualitat a través de disset botigues-restaurant distribuïdes per tot el país, i si aneu a Lisboa, podeu endrapar teca enllaunada a Can the Can.