Situada a l'entresol del número 9 del Passeig de Gràcia, la nova 'flagship store' de LEGO es basa en un model 'retailtainment': una nova metodologia de compra que facilita la interacció entre el client i la botiga, amb totes les prestacions que ofereix. És la primera botiga de la marca d'aquestes característiques a Europa, i la tercera del món al costat de la de Nova York i Guangzhou (la Xina).
Què es pot fer a la LEGO Store de Barcelona?
Amb una superfície de 800 metres quadrats, compta amb la diversitat més gran de productes de la marca a Espanya, i podem trobar dissenys de Harry Potter, Star Wars, Disney i Marvel, entre de molts altres. A més, els visitants poden gaudir d'experiències interactives durant la compra.
LEGO posa a l'abast un Estudi de Personalització, una àrea nova de la botiga que presenta diferents formes de crear i interactuar amb la marca. Ara els visitants podran, per exemple, construir el seu propi retrat gràcies al 'mosaic maker', on els clients poden fer-se una fotografia al moment i dissenyar i construir una creació de la fotografia a partir dels peces de LEGO.
En paral·lel, ofereixen el 'minifigure factory', un espai on personalitzar i dissenyar figuretes mitjançant una impressora digital que permet que cada ninotet de Lego sigui diferent; i el 'pick a brick wall', una paret amb milers de peces úniques per fer les construccions més originals.
La Sagrada Família i el Park Güell de LEGO
La botiga s'inspira en el modernisme que caracteritza Barcelona, un homenatge a Gaudí, qui treballava amb la tècnica del trencadís per construir els seus edificis. Desconstruir per construir: un paral·lelisme amb l'essència del joc de maons de colors més conegut a escala internacional.
L'objectiu de la marca és el de reflectir l'esperit innovador i creatiu de Barcelona amb la representació d'alguns dels edificis més emblemàtics. Per aquesta raó, trobem una maqueta de la Sagrada Família, creada amb més de 200.000 elements de LEGO, i una representació del Park Güell de 26 kg de pes i construïda amb més de 114.000 peces. En relació amb la representació de la cultura de la ciutat, al centre de l'espai s'eleva 'l'Arbre del Coneixement', una creació que representa el creixement i la creativitat de la ciutat format per gairebé 889.000 peces de LEGO i construït en 1.900 hores.