Picnic és la segona botiga que el Joan Rodríguez i la Raquel Bárcena han obert al barri de Gràcia, però no té res a veure amb Padam, la seva germana gran. Ni en continent, ni en contingut. Picnic és un exercici de minimalisme escandinau: parets blanques, terra de ciment lliscat i mobiliari de pi natural fet a mida. Elegància i funcionalitat, com mana el cànon. Només s’han permès un excés: una franja de rajoles verdes que emmarca l’entrada i que hi dóna un entranyable punt retro. Amb aquesta posada en escena, s’espera un contingut a l’altura. I el tenen. Picnic és la suma dels gustos personals dels propietaris, una petita concept-store on roba, accessoris i revistes de tendències conviuen en harmonia. Hi veiem les samarretes estampades de Lindo Killer, els pantalons marmoris de Paloma Wool, les camises oversize de Queen of Casual i els vestits de ratlles de Béhulah, marca impulsada pels propietaris de Picnic.
Els accessoris són l’altre pal de paller de la botiga: ara tenen vambes Meyba (les de tota la vida) i espardenyes de The Rice Co, però ja esperen amb candeletes la nova col·lecció de sabates d’Eva vs. Maria. Els mitjons, ben estampats, són dels barcelonins Pacífico. I les ulleres de sol, de Quay. La bijuteria se la reparteixen l’Adrià Machado, a qui li agrada jugar amb petites pedres naturals, i Klimbim, una creadora alemanya devota de la geometria. També hi ha les motxilles ratllades de Mödernaked (dissenyades i confeccionades al Matarranya) i les de Baggu (nord-americanes). Els fans de la decoració hi trobaran la ceràmica pintada a mà de Favorito i un bon grapat de prints de Flavio Morais, Carole Hénaff i Yembara. Darrere d’aquest nom s’amaga l’Enric Rodríguez, l’artífex de l’acurat interiorisme de Picnic.