Va néixer l’any 2002 amb la voluntat d’oferir als infants una activitat física alternativa a l’esport i a la competició. “El circ potencia altres valors com la solidaritat i les relacions humanes”, comenta el Negro. Es defineixen com a nòmades, és a dir, no tenen un espai físic propi, sinó que estableixen convenis amb diferents escoles públiques de la ciutat i utilitzen els seus gimnasos per a portar a terme les seves activitats.
Equilibristes, acròbates, pallassos o contorsionistes. Una gran carpa. Llums i colors. Rialles. Sorpreses. Un espectacle en majúscules! Tot això, i més, ens ve al cap quan pensem en la paraula “circ”. Però i si l’incorporem en l’educació dels nostres menuts? A banda de divertir-se, descobrint el circ treballaran la psicomotricitat, la coordinació i la lateralitat. A més, crearan vincles i relacions molt diferents d’aquelles que poden sorgir practicant una activitat física competitiva. “En la majoria d’esports si no tens les condicions et quedes fora. Quan els petits s’acosten al circ, generes amb ells un treball en grup, un joc cooperatiu on aprenen que si algú ho fa millor que ells, això també pot ser bo. Tothom pot aportar alguna cosa, tots són persones que s’expressen, que fan, que poden ser importants”. Qui parla és en Gerardo Casali, àlies el Negro, un dels fundadors de l’Escola de Circ Quina Gràcia.