El CEM Mar Bella és un pavelló esportiu inaugurat el 1992 per acollir el torneig de bàdminton dels Jocs Olímpics realitzats a la ciutat de Barcelona aquell mateix any. Des de l'any 2010 aquest pavelló al costat de la platja és gestionat pel Consell de L’Esport Escolar de Barcelona (CEEB) i funciona com un centre esportiu municipal.
L'espai
El recinte té unes dimensions de 70,50 × 34 metres, que fa una superfície aproximada de 2.400 metres quadrats. La seva capacitat permet allotjar fins a 1.040 espectadors asseguts. Gràcies a unes cortines separadores, es pot dividir en quatre zones diferenciades, adaptant-se a diferents esports, a més de comptar amb una pista central reglamentària. El pavelló està senyalitzat amb quatre pistes per a bàsquet i voleibol, tres per a futbol sala o handbol i fins a setze per a bàdminton. També està equipat amb un sistema de megafonia adequat per a grans esdeveniments esportius i disposa d’un bon conjunt de vestidors per a jugadors i equips.
Activitats del CEM Mar Bella
Com ja hem comentat, en aquest espai no hi poden faltar les activitats de bàdminton, i des d'Escoles Esportives ofereixen també classes de trampolí. Pel que fa a les activitats dirigides n'ofereixen de marxa nòrdica, handbol rugbi, atletisme, ioga, synergy (tonificació del cos), bootcamp (entrenaments d'alta intensitat), pilates, cross training, hipopressius i pels més exclusius, entrenadors personals. Els horaris i preus estan detallats a la seva pàgina web. A més, també ofereixen la possibilitat de preparar-te per les oposicions als cossos de seguretat. Si encara no tens clar si vols apuntar-te a una d'aquestes activitats pots fer una de les sessions de tast, destinades a grups-classe, i tenen una durada de 75 minuts.
Bàdminton
Aquest espai és el cor del bàdminton a Barcelona. Ho va ser en el passat i ho segueix sent ara. Funcionen tres grups d'adults que es troben els dimarts i dijous en tres horaris: de 16 a 17.30 h, de 20 a 21 h i de 19 a 20 h. En el primer grup prioritzen aprenentatge versus jugar; el segon és on acostuma a haver-hi més gent, és més lúdic i, sobretot, fan partits; i el tercer és un grup més reduït on es treballa per tecnificar i hi va la gent que té una mica més de nivell d'aquests dos altres grups. Sumant infants i adults tenen prop de 80 persones fent bàdminton. A Meetup fan difusió d'aquests entrenaments, als que es pot assistir de manera puntual o regular amb una quota mensual. L'escola infantil es divideix en grup groc –iniciació- i blau –avançat- i a Nadal i a l'estiu organitzen un campionat i els petits participen en la lliga escolar. També tenen disponible el lloguer de pistes (12,45 € l'hora a la tarda i 10,20 € al matí). En total, al pavelló compten amb 16 pistes, i en tenen dues més a la 'peixera', una sala polivalent que va ser l'espai original d'entrenament de bàdminton durant els jocs olímpics.
Esdeveniments
A més de les classes i activitats dirigides, de tant en tant els caps de setmana hi ha esdeveniments com les Trobades d'Escoles Esportives, campionats de gimnàstica rítmica i artística, i tornejos de judo, entre d'altres.