Bach i Händel, cara a cara

Els dos mestres del Barroc dialoguen i es confronten al Palau de la Música en quatre concerts que recuperen els hits de l'època
Time Out en col·laboració amb Palau de la Música Catalana
Publicitat

Mateix any; dos barrocs diferents. Tot i néixer el 1685, Johann Sebastian Bach com Georg Friedrich Händel van desenvolupar estils musicals distints i van viure vides oposades. Bach, instal·lat a Leipzig, no va gaudir de l’explosió urbana i cultural del Londres de Händel ni va experimentar el seu gran reconeixement artístic. Mentre Händel va veure representades fins a cinquanta-sis funcions de la seva obra més reconeguda, 'El Messies', Bach només va assistir a quatre representacions de la seva obra magna, 'Passió segons sant Mateu'. A més de les seves diferències musicals, són moltes les característiques que separen aquests dos compositors. Però si hi ha alguna cosa que els uneix és que les seves obres es van poder escoltar per primera vegada a casa nostra de la mà del Palau de la Música. I ara, les parets de l’auditori modernista tornaran a ressonar amb les peces dels dos compositors en quatre concerts per gaudir de l’esplendor musical del Barroc. Us expliquem les quatre obres que hi podreu escoltar!

Els menors de 35 anys podran gaudir d'aquests quatre concerts (i molts altres) a preus reduït registrant-se a la Grada Jove del Palau de la Música.

'Passió segons sant Mateu', de Bach

Un imprescindible de la Setmana Santa. Un viatge musical i emocional que va des de la lluita, el desafiament i la traïció al perdó, l’amor i la pietat. L'energia de Paul McCreesh i els Gabrieli Consort & Players il·luminaran la interpretació d'una de les obres més importants de la música sacra i la cultura occidental.

Dimecres 10 d'abril a les 20 h. Consulteu tots els detalls de 'Passió segons sant Mateu'.

'Semele', de Händel

L’òpera més sensual del repertori de Händel serà interpretada per la Monteverdi Choir i l'English Baroque Soloists de la mà del director Sir John eliot Gardiner. L'obra, que va ser tot un escàndol per l’aparició d’una relació adúltera en escena, va ser basada en les Metamorfosis d'Ovidi i va ser estrenada dins el marc de concerts de la Quaresma del Theatre Royal de Londres el 1740.

Dimecres 24 d'abril a les 20 h. Consulteu tots els detalls de 'Semele'.

'Música aquàtica', de Händel

Un exemple, la música ha sigut al llarg de la història una manifestació de poder, sigui religiós o bé polític. Pocs
exemples són tan paradigmàtics com la joiosa Música aquàtica de Händel. Escrita per amenitzar el transbord del rei George I a través del riu Tàmesi, està composta de tres suites que van de l'exuberància més extravertida i pomposa fins a la intimitat i serenitat més deliciosa de l'època. La composició, tota una manifestació de poder polític, serà interpretada per la formació Akademie für Alte Musik Berlin.

Dijous 23 de maig de 20 h. Consulteu tots els detalls de 'Música aquàtica'.

'Missa en si menor', de Bach

Tal com especifica al testament, Bach va deixar la 'Gran Missa Catòlica' al seu fill, també compositor, Carl Philipp Emanuel, però és ben sabut que Bach era un fidel seguidor de Martí Luter i un defensor la seva reforma. La incògnita al voltant del títol segueix viva i una de les teories més plausibles afirma que la intenció de Bach fou la de crear una missa universal. En aquesta obra, Bach recull tant els dubtes humans i disputes entorn de la fe com els moments de celebració del naixement i de la vida en la llengua tabernacle. Philippe Herreweghe es posarà al capdavant de la Collegium Vocale Gent per dirigir una de les obres més contundents de la història de la música.

Dimecres 12 de juny a les 20 h. Consulteu tots els detalls de 'Missa en si menor'.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat