És un collage amb una foto antiga i una de meva arrancada, un joc entre estripades i plans, present, futur, context social... La meva foto està feta aquí al costat, a una botiga de queviures que s'ha aturat en el temps, al costat del meu estudi. M'interessava l'atmosfera, tenia molt d'encant.
I la foto antiga?
Vaig fer un treball de recerca i vaig demanar permís per fer-la servir. No sabia ben bé què buscava. Ho detectes quan ho trobes. Buscava fotos contextualitzades a la Meridiana, dels últims 50 anys. En vaig trobar moltes que reflectien coses molt semblants i les he fet servir, amb algunes meves de personals, estan barrejades, no calia que el de la portada fos el meu avi.
Qui és, doncs?
Representa tota una cultura, una manera de veure el món, una educació, uns valors amb els que jo m'he trobat, per bé i per mal, i que intento enfocar-los no des del judici a les persones però sí al que representen, a d'on vénen i per què. Intento comprendre aquestes persones, víctimes i alhora perpetuadores d'uns valors en què no crec, i aquest conflicte em sembla interessant.
Quins valors?
L'abnegació, l'alienació, el materialisme, no escoltar-se, posar per davant de tot la por i la seguretat a costa del més íntim nostre, del que cadascú vol fer amb la seva vida.
A 'Flauta man' dones gràcies per les classes de flauta: les que jo vaig fer a EGB crec que van contribuir al fet que ara no toqui cap instrument.
Jo sóc músic malgrat les classes de flauta. Ens han introduït a les coses més importants de la vida de la pitjor manera. Ens n'han fet fora, gairebé. I la majoria en paguem un preu altíssim, molt més del que en som conscients. Jo n'he anat prenent consciència amb el pas del temps.
A qui li dones aquestes gràcies enverinades?
És complicat, perquè no hi ha uns culpables clars, o potser sí i no ho sabem. Tampoc m'interessa. Tots som culpables, amb com ens comportem amb la parella, els fills, els amics, els companys... Crec que la nostra missió és, abans de perpetuar aquests valors, intentar decidir per què fem les coses que fem.
A '¿Por qué me llamas a estas horas?', de Standstill, també donaves les gràcies amb ironia.
Aquests 'gràcies' posen de manifest la baixa qualitat de les nostres relacions, és fàcil ser irònic perquè la majoria de les nostres relacions estan basades en coses amb què es pot ironitzar i trivialitzar l'intercanvi que fem entre nosaltres. Per això sense voler-ho m'han sortit aquests 'gràcies' una mica rars.
A 'Todo para todos' no sembla que tots ens ho meresquem tot.
El sentit inicial d'aquesta cançó era trobar allò que no tenim i que compartim tots en tant que no ho tenim ni ho tindrem mai, aquesta cosa per la que lluitem i que no acabem d'aconseguir mai, això ens uneix. Hi caben des de les coses més íntimes a coses inculcades culturalment, que desitgem i que en realitat no hauríem de desitjar. Al final trobem còmplices en base a aquestes carències. Em va semblar una manera irònica però també humana de definir que ens uneix, encara que sigui en negatiu.