Kylie Minogue: confeti, suor i llàgrimes
Les primeres files ja estaven plenes de gent, a punt per a un dels concerts més esperats del Cruïlla 2019. I és que no passa tots els dies que la gira d'una diva pop formi part del cartell d'un festival. De moment, al nostre país no ha fet Madonna, no ho ha fet Katy Perry, tampoc Lady Gaga, ni Beyoncé. Però la gira que va portar Kylie Minogue al Cruïlla ha passat per importants festivals de continent, com Glastonbury.
L'australiana està presentant el seu quart (!) recopilatori, 'Step back in time – The definitive collection’ (2019), que resumeix 30 anys de carrera. I podem dir que l'hora i mitja de concert resumeix el que Kylie representa dins del món del pop. Ella no és la que millor canta, no és la que millor balla, però puntua alt en les categories de més propera i simpàtica, i va tenir temps per demostrar-ho. L'escenari estava preparat amb quatre grans miralls il·luminats amb neons fúcsia. El fil musical ens preparava amb temes de la primera Madonna o de Rick Astley. Els miralls van girar i vuit ballarins i ballarines en van sortir saltant i fent cabrioles. De l'últim en va sorgir Kylie, amb un elegant mono blanc i un somriure: amor a primera vista i sense treva, 'Love at first sight', que va formar part del disc que la va tornar a l'èxit comercial i de crítica, aquell llunyà 'Fever' del 2001. Al darrera, una banda masculina formada per dues guitarres, bateria, teclats i baix, dues coristes que de manera molt eficaç feien de complement de l'afinada veu de Kylie, un xou amb el suport de visuals projectats en una gran pantalla d'alta definició. Kylie, però, n'era la protagonista, com ens van recordar les lletres gegants amb el seu nom que van entrar els ballarins durant 'I should be so lucky'. Amb un èmul de Klaus Nomi –el performer alemany a qui Bowie va treure de l'underground– a l'interludi, els hits anàven passant, dels de la primera època a d'altres de més recents.
Una intensa 'The Loco-motion' va incorporar picades d'ullet a Chic, i 'Better the devil you know', uns inflables delirants que es movien a la perfecció amb la coreografia. Nick Cave –a qui sí van tenir sort de veure els assistents al seu set a Glastonbury– no hi va ser per cantar la crepuscular 'Where the wild roses grow', però Kylie en va cantar un tros a una jove fan de les primeres files, en un dels moments emocionants del show. El bloc més magnètic del concert va començar amb la australiana enfundada amb un mono vermell cantant la sensual 'Slow' i va acabar amb 'Can't get you out of my head', amb el públic cantant-ne els 'la la la las'. A estones kitsch i a estones glamoura però sempre connectada amb el públic, Kylie va fer disparar fins a tres vegades generoses i denses quantitats de confeti, una d'elles amb l'arc de sant matí de la bandera LGTBI, rematant la gran discoteca amb un encertadament allargat 'Spinning around'. Només un però: que no el va fer enfundada amb els mítics minishorts daurants del seu corresponent videoclip. –Aleix Cabau