El Molino forma part de la millor història de l’oci i la diversió a Barcelona. Des de la seva inauguració, l’any 1898, i fins ben entrat el tram final del segle XX, aquesta sala del Paral·lel va ser un dels epicentres del que llavors es deien els espectacles ‘de revista’. La revista era un vodevil, un híbrid entre humor, música lleugera i erotisme, i El Molino era un punt de trobada obligat per bohemis, llibertins, burgesia una mica cràpula i gent aficionada als misteris de la nit. Allà passaven coses que van esdevenir mítiques, era el cor de l’espectacle que va marcar el temps anterior al triomf del pop-rock, però també va patir la part difícil d’un canvi d’època: a partir dels anys 80 la seva popularitat va baixar i, a principis del segle XXI, ja s’havia esvaït la màgia. El públic seguia volent passar-s’ho bé, però ho feia d’una altra manera i en altres clubs.
Però El Molino no podia morir, perquè és un emblema de la ciutat: seria com deixar tancada la Sagrada Família. Un dels plans de l’Ajuntament en els últims temps ha estat revitalitzar aquest local, i es va oferir una concessió pública d’explotació, de quatre anys i per concurs, que finalment va guanyar Barcelona Events Musicals, l’empresa que també gestiona el festival Cruïlla. La proposta proposava mantenir una programació regular amb la música en viu com a motor principal, però amb altres eixos complementaris: combinar els concerts amb la comèdia, i també amb la gastronomia. A la manera de certs clubs anglosaxons de jazz, on és habitual seguir un concert amb un bon còctel a la mà i un plat de menjar per picar, El Molino vol seguir aquest camí, que s’ha iniciat el passat 27 d’octubre, i que ja roda amb bon ritme. Ara que coneixem millor la proposta –perquè l’hem tastada–, us la volem explicar amb detall. Seguiu llegint, perquè us expliquem les cinc coses que més ens han agradat!