1. Estrenes i coproduccions
Una de les funcions principals d'un teatre de primer nivell internacional com el Liceu és mantenir viu el repertori operístic i ampliar-lo, i en aquest aspecte té una gran importància el finançament de noves produccions i l'encàrrec d'obres. Aquesta temporada podrem assistir a l'estrena a Barcelona de sis títols importants (o absolutament nous) en versions escèniques dissenyades per a l'ocasió. El començament de la temporada serà amb la revisió que ha fet Àlex Ollé, director d'escena resident al Liceu per tercer any consecutiu, d'una de les òperes més conflictives i esgarrifoses del segle XX, Lady Macbeth de Mtsensk, de Dmitri Xostakóvitx, que aixecarà el teló el 25 de setembre. El Liceu també ha impulsat una nova versió a partir del març de Lohengrin, de Richard Wagner, amb la direcció d'escena de Katharina Wagner –besnéta del compositor i actual directora artística del festival de Bayreuth–, i l'estrena absoluta al juliol de Benjamin a Portbou, una òpera contemporània escrita per Antoni Ros-Marbà. A més, arribaran al teatre tres coproduccions de títols com el conte de fades Rusalka (Antonin Dvorák, amb direcció escènica de Christof Loy, al juny), La sonnambula (Vincenzo Bellini, sota la mirada de Bàrbara Lluch, a partir de l'abril) i Giulio Cesare in Egitto (Händel, sota la lupa de Calixto Bieito, al maig).