[title]
La transició no serà fàcil. Si sou usuaris del Bicing, aquests dies estareu empipats amb la incomoditat de conviure amb dos sistemes, el nou i el vell, la qual cosa obliga que l'estació de partida i de destinació siguin del mateix tipus. Això ja ens obliga a modificar la nostra rutina, a dissenyar rutes noves i en molts casos a caminar un bon tros. Són els inconvenients de la renovació del servei, ja ens ho van advertir, una transició que està prevista que duri fins a l'abril. Per això, per consolar els inconvenients, no hi ha res millor que agafar les noves bicicletes i descobrir els avantatges. Aquí en numerem cinc.
1 – Noves de trinca, quin goig!
Segur que ho heu escoltat milers de vegades: "No agafo Bicing perquè les bicicletes no funcionen". És cert que en els inicis del servei la mala mecànica era la norma, però als últims temps era l'excepció. En tot cas, l'excusa ha mort. Fa goig la facilitat per rodar, la precisió dels frens, l'agudesa del timbre i l'absència de soroll i problemes amb la cadena i el canvi de marxes. És cert que no he provat tots els vehicles, però mentre duri, podem gaudir del plaer d'estrenar bici gairebé cada dia.
2 – Rapidesa i suavitat
Semblen més pesades i voluminoses, però en la pràctica es comporten més lleugeres i fàcils de conduir. El marge de les marxes és un mica més ampli, el que permet rodar amb més desimboltura quan necessites fer avançaments o pujar als barris més alts (per primer cop arribaran a Vallcarca, Trinitat Nova o Ciutat Meridiana). També s'ha acabat l'excusa "no arriba al meu barri".
3 – Més ergonòmiques
Recordeu la barra central que us obligava a aixecar la cama per pujar o baixar de la bici? Ha desaparegut. La part frontal que fa el paper de cistell ara és més ampla. Quan porteu bossa gran, motxilla o la compra la podreu posar sense problemes. I el selló; el seient ara és més fàcil de regular perquè inclou uns números orientatius perquè amb un simple cop d'ull identifiqueu i trobeu la vostra posició, recordeu, quan el selló us arriba al maluc, ni més alta ni més baixa.
4 – Nous ancoratges
M'ha passat: durant uns vergonyosos segons he estat passant la targeta per la torreta del punt de control, fent el ridícul, esclar. Per agafar un vehicle, ara us heu de dirigir directament a la bicicleta triada i passar la targeta per la part dreta de l'ancoratge. Escoltareu un senyal que us avisarà quan estigui solta. Deixar-la també és molt més fàcil i intuïtiu. Atansar-la, escoltar el clic i comprovar que tot és correcte. Ah, i una nova funció: a la part esquerra de l'ancoratge disposeu d'un botó per avisar si la bici necessita una reparació. Molt pràctic!
5 – Nous avantatges elèctrics i en línia
Fins ara les noves bicicletes, però també l'aplicació mòbil ha millorat, amb un pràctic sistema de recompenses quan agafeu o deixeu bicicletes a estacions concretes a hores especials. El mapa és una mica més intuïtiu i molt útil aquests dies de canvis d'estació i duplicitat de sistemes. Ah, i recordeu que també s'ha acabat l'excusa de l'esforç, perquè a partir d'ara quan patiu de cansament podreu agafar bicis elèctriques amb la mateixa targeta per només 35 cèntims els primer 30 minuts. Tots són avantatges, i això que no hem parlat de la millora de la salut amb l'exercici, la descongestió del trànsit i les tones de CO₂ que ens estalviem.