[title]
El càncer de mama és el tumor més freqüent entre la població femenina, cada any se'n detecten 32.825 nous casos. És per això que el 19 d'octubre se celebra el Dia Mundial del Càncer de Mama, amb l'objectiu de lluitar contra aquesta malaltia i donar suport a les dones diagnosticades amb aquest tipus de càncer. Per alertar a la població de la importància de la prevenció prematura i la investigació, a Barcelona s'hi organitzen un seguit d'esdeveniments.
Ciutat de llums
Per mostrar la seva solidaritat es farà una encesa de llums de color rosat a la façana principal de l'Ajuntament i diferents fonts de la ciutat. A aquesta iniciativa també s'hi sumaran altres edificis emblemàtics de la ciutat, com la Casa Batlló, la torre Agbar, la torre Mapfre o el Corte Inglés.
Actes i xerrades
El grup Àgata, l'Associació Catalana de Dones afectades pel Càncer de Mama, organitza diversos actes per atraure atenció sobre el tema i oferir tota mena d'informació en diferents punts de la ciutat: al mercat de l'Abeceria, el Mercat de Les Corts, al Mercat de la Llibertat, a la Farmàcia Puig de Dou, a la Farmàcia Teide, a l'Hospital del Mar o a la seva seu al carrer Tuset.
A l'Hospital Clínic s'hi duran a terme tres xerrades entre les 12.00-15.00 h sobre la immunoteràpia personalitzada, l'embaràs i el càncer de mama i una retrospectiva dels projectes i activitats duts a terme durant l'any de vàries associacions. L'acte culminarà amb una actuació del cantautor Pep Sala.
A més, el dia 10 de novembre (tot i que tècnicament ja no és el Dia Mundial del Càncer de Mama) se celebrarà la 5a edició del Mugronets Market, un 'market' solidari on es venen roba, complements i llibres per una molt bona causa, el finançament de tatuatges de mugrons per dones mastectomizades sense recursos. I és que el preu de tatuar un mugró després d'una mastectomia és de 300 euros, una quantitat que no és a l'abast de tothom i que no és cobert per la Seguretat Social, és per això que Mugronets Market s'organitza cada any per intentar ajudar a totes aquelles que no s'ho poden permetre.
Col·labora-hi
Moltes companyies han decidit també mostrar solidaritat amb el dia i han iniciat campanyes per contribuir a la investigació contra el càncer de mama. La marca de roba Mango ha dissenyat una colecció de samarretes amb finalitats benèfiques. Els beneficis de les seves ventes aniran dirigits en la seva totalitat a la Fundació d'Investigació Oncològica Fero.
També The Tea Shop llençarà un té verd d'edició limitada, els beneficis del qual aniran destinats a Asociació Espanyola contra el Càncer (AECC). I si el què et va és l'esport, una manera original de participar-hi és apuntant-se a la Carrera de la Dona, que ja fa anys que se celebra a Barcelona i col·labora amb associacions contra el càncer de mama.
Fins i tot, d'una acció ben cotidiana, com és tirar les escombraries, pots fer-ne una acció solidària. Ecovidrio ha repartit per la ciutat contenidors de color rosa que ajudaràn a impulsar la investigació científica del càncer de mama, per cada quilo de vidre abocat (unes 3 ampolles) es donarà un euro a la Fundació Sandra Ibarra.
Consciència a les xarxes
Que Internet és una gran eina de difusió a hores d'ara ja ha quedat ben clar, per això és de gran utilitat per iniciar campanyes solidàries i encara més si hi ha 'celebrities' involucrades. Amb motiu de la conscienciació del càncer de mama la tenista Serena Williams ha penjat un vídeo a Instagram on apareix en 'topless' cantant la cançó 'I Touch Myself'. Es tracta d'una col·laboració amb l'organització Breast Cancer Network Australia que vol recordar a les dones la importància de l'autoexploració regular mamaria, un element clau per la detecció precoç del càncer.
A nivell més nacional la companyia Novartis Oncology també se suma de manera digital al Dia Mundial del Càncer de Mama amb el hashtag #SigoSiendoYoCM amb el que es pretén crear un debat 'online' liderat per pacients, professionals i associacions sobre l'impacte que té la malaltia en la vida dels pacients.