[title]
El servei de bicicletes compartides de Barcelona, Bicing, és notícia. En primer lloc, perquè els treballadors han decretat una vaga indefinida a partir del 14 de novembre, tot un contratemps per als usuaris. Amb l'aturada reclamen un conveni a cinc anys que inclogui, entre altres mesures, una pujada salarial. "Aconsellem els usuaris del Bicing que utilitzin un altre mitjà de transport els dies de vaga", ha anunciat un dels sindicats convocant, CGT, en declaracions recollides per l'ACN.
En paral·lel al conflicte, el servei acaba de presentar el seu pla de millores per a 2024 que inclourà una ampliació de la flota amb 1.000 noves bicis elèctriques i 74 noves estacions. Quan s'executi la millora, el servei comptarà amb un total de 8.000 bicicletes, 5.000 d'elles elèctriques i un total de 593 estacions.
El Bicing dona servei a 147.000 abonats i presenta 18 milions d'usos. El servei mou més de 60.000 persones diàries els dies feiners, amb pics de 66.000 usos, un 33% més de les 45.000 persones que el feien servir l'any 2019.
On s'ubicaran les noves estacions del Bicing?
Per ampliar el servei i descongestionar zones amb un alt ús, les noves estacions del Bicing s'ubicaran a diferents punts de la ciutat, entre ells, especialment, l'Eixample i Sant Martí. 10 de les noves estacions serviran per incrementar la connexió entre barris: Trinitat Nova (connexió amb Ciutat Meridiana), la Clota (amb el Carmel), el Carmel (amb Vallcarca, la Teixonera i el Coll). Finalment. 14 continuaran expandint la xarxa a nous barris: la Marina del Prat Vermell, Can Caralleu, Montbau i Sant Genís dels Agudells. Finalment, 8 seran per apropar el Parc de Montjuïc a la ciutat.