[title]
Si parlem de marques de llenceria, segur que a molts de vosaltres us venen al cap les ales dels àngels de la moda més famosos del món. Victoria's Secret va aconseguir revolucionar el món de la roba interior amb les seves icòniques desfilades i amb la creació d'un univers al voltant del nom de la firma, que la va convertir en la més popular del planeta. Des de la seva creació l'any 1977, Victoria's Secret s'ha convertit en un imperi de la llenceria amb més de 1.300 botigues arreu del món, a les ciutats més conegudes del planeta, inclosa Barcelona. Fins ara, la marca estatunidenca tenia dos establiments a la ciutat -un a La Maquinista i un altre al Maremàgnum, on també podeu trobar el Time Out Market- i fa unes setmanes la llista va créixer amb l'obertura de la seva primera 'flagship store' (botiga de referència) al centre de Barcelona, al carrer més luxós de la ciutat.
El nou local de la casa de llenceria es troba al número 11 del passeig de Gràcia, dins d'un elegant edifici modernista que ara ha convertit la seva planta a peu de carrer en l'establiment principal de la marca a Catalunya. L'obertura s'ha dut a terme en col·laboració amb Percassi Retail, el soci de franquícies de la firma a França, Espanya i Portugal, que ha fet possible la inauguració. "La nova botiga porta Victoria's Secret a un dels carrers principals i més famosos de la ciutat (...) és fantàstic imaginar les nostres botigues en carrers com aquests, que uneixen patrimonis artístics i afluència internacional a marques icòniques com Victoria's Secret", ha assegurat Matteo Morandi, director de Percassi Retail.
La primera botiga 'Full Assortment'
El nou establiment es tracta del primer 'full assortment' de la ciutat, és a dir, l'únic que ofereix tots els productes de la firma en un mateix espai. Tothom pot donar un cop d'ull als subjectadors, calces i pijames més emblemàtics de Victoria's Secret de col·leccions tan conegudes com 'Very Sexy' i 'Body by Victoria'. A més de les peces més icòniques, també hi ha diferents col·leccions esportives i de roba de bany durant tot l'any. Més enllà de la roba interior, l'espai també inclou accessoris com maletes de viatge i bosses de tota mena, així com les seves virals fragàncies amb locions corporals, perfums i aromes, entre d'altres.
Tots els productes es troben repartits en seccions ben diferenciades que ocupen tot l'espai, dissenyat per oferir un recorregut simplificat i fàcil perquè els clients puguin accedir sense esforç a totes les zones. Pel que fa a l'estètica de la botiga, el seu característic color rosa clar és el protagonista, al costat del daurat, el negre i el blanc, tres dels altres colors més representatius de la firma.
El retorn de l'emblemàtica desfilada
Les desfilades dels àngels més famosos del món van ser un dels esdeveniments més esperats del sector de la moda. Els espectacles de Victoria's Secret van revolucionar el món de la llenceria amb desfilades televisades amb actuacions dels artistes més exitosos del moment, com Taylor Swift, Justin Bieber i Rihanna, entre molts altres. Durant molts anys, les desfilades de la marca van batre rècords d'audiències i les models que hi apareixien tenien un bitllet gairebé assegurat cap a l'èxit. Però, igual que la societat, la moda també va evolucionar i els estàndards de bellesa es van començar a qüestionar, el que va fer que milers de persones acusessin la marca de misògina i de perpetuar cànons estètics allunyats de la realitat.
Finalment, la desfilada anual es va cancel·lar l'any 2019 i, un any després, el 'New York Times' va publicar un reportatge amb diversos testimonis de models i treballadors de la marca on denunciaven l'assetjament i els mals tractes que van patir per part del seu fundador, Leslie Wexner, i el director de màrqueting, Ed Razek. Ara, després de cinc anys treballant en el seu 'rebranding', l'emblemàtica desfilada de Victoria's Secret tornarà el pròxim 15 d'octubre a Nova York amb una proposta molt més inclusiva i una imatge renovada "sense perdre l'essència de la firma". Per promocionar la tornada, la marca va publicar un vídeo al seu perfil d'Instagram protagonitzat per Tyra Banks, una de les models més emblemàtiques de la firma durant la dècada del 2000.
Els comentaris no van trigar a arribar i molts usuaris van celebrar la reaparició de la model, mentre que d'altres reclamaven la presència d'altres de les cares de la firma com Adriana Lima, Alessandra Ambrosio, Gisele Bündchen i Romee Strijd. De moment, encara no se sap massa sobre com serà la nova desfilada ni quines models trepitjaran la icònica passarel·la. Malgrat la poca informació, en el mateix perfil d'Instagram la marca també ha deixat entendre que l'espectacle serà retransmès en obert i que "publicaran més detalls aviat".