[title]
La transformació de l'avinguda Meridiana en un eix ciutadà amb més verd i més espai per al vianant i la mobilitat sostenible suma un nou tram finalitzat, que va des del carrer de Mallorca fins a més enllà de la meitat de l’àmbit Navas de Tolosa-Josep Estivill. Amb aquestes últimes obres, es dona per acabat el tram d'obres de tot el districte de Sant Martí.
Continuant els canvis que es van fer a l’àmbit Glòries-Mallorca fet el mandat passat, s’ha reduït un carril d’entrada i un de sortida i s’ha fet una mitjana central amb arbrat, zones d’estada i un carril bici segregat i bidireccional.
Amb aquest tram acabat, es preveu que a la tardor comencin les obres al districte de Sant Andreu, per estendre la reurbanització fins a Felip II i acabar-los a l’estiu de l’any vinent. Amb aquestes actuacions s’haurà intervingut en 1,7 km de la Meridiana i s’haurà guanyat uns 560 arbres nous i 10.000 m2 de parterres i verd, amb una inversió total de 28,4 milions d’euros.
La nova Meridiana de Sant Andreu seguirà el model que s'ha estat aplicant fins ara, amb dos carrils per al trànsit general i un per a busos per banda, les bicicletes pel centre amb carril bici segregat, voreres més amples i més arbrat i parterres.
La novetat serà a l’arribada a la plaça de Ferran Reyes i els Jardins de Maria Soteras, on l’espai central s’eixamplarà i esdevindrà una rambla àmplia que millorarà el passeig, la transversalitat i la connectivitat entre banda i banda de l’avinguda. Les transformacions de la Meridiana que s'han produït durant el passat mandat i l'actual, van des de les Glòries fins a Felip II, i han afectat uns 1,7 km de l’avinguda.