[title]
Una de les firmes més conegudes de roba esportiva per a atletes 'outdoor' acaba d'obrir la seva primera botiga oficial a Barcelona. The North Face ha inaugurat la seva primera 'flagship' al país i se suma a les altres amb el mateix concepte que la marca té arreu d'Europa a ciutats com Londres, Chamonix o Berlín. El nou establiment s'ubica al número 121 de Rambla Catalunya, entre els carrers de Còrsega i Rosselló, i estrena un concepte innovador a Espanya: una botiga Urban Basecamp. Què vol dir exactament això? Doncs que a més de botiga, el local vol ser un punt de trobada per a tots aquells exploradors que vulguin conèixer totes les col·leccions de la marca, viure l'experiència de la marca a través d'activitats com el test de calçat i formar part del programa de reciclatge 'TNF Renewed', que potencia l'economia circular amb la reutilització de peces roba de la marca que els clients tenen a casa i ja no fan servir.
Els 450 m² de superfície de venda de l'establiment acullen totes les col·leccions de la firma, que inclouen opcions esportives d'alpinisme, 'trail running' i senderisme i d'altres més urbanes i pensades per al dia a dia, on destaquen peces com els seus populars anoracs. Tots els articles estan repartits per la botiga en espais diferenciats perquè sigui més fàcil per als clients fer-hi un cop d'ull, però si hem de destacar alguna peça, sens dubte aquestes serien les sabates. El local dedica una paret sencera al calçat inspirada en la muntanya, la natura i en comunicar la tecnologia i els beneficis de cadascun dels models que hi ha exposats. La paret està pensada per ser una experiència interactiva amb els clients que, a través de l'aplicació Footwear Finder de la marca, podran gaudir d'una experiència personalitzada que els ajudarà a escollir quin és el producte més adequat segons les seves necessitats.
Les bosses també tenen un paper protagonista dins l'espai, amb una zona exclusiva on hi ha tots els models de bosses de The North Face, des de motxilles per anar al gimnàs i per posar-hi l'ordinador fins a d'altres per viatjar i fer una bona excursió per la muntanya. Tots els models estan ordenats per colors i al centre també hi ha exposades les noves maletes amb rodes de la firma.
El concepte d'Urban Basecamp dona molta importància al disseny de l'espai, que se centra en les caixes de llum, les imatges i una gran quantitat de panells mòbils que s'adapten i canvien segons quan es visiti la botiga i les àrees on es trobin per fomentar la idea de convertir l'espai en una mena d'experiència immersiva. Les línies topogràfiques, els gràfics, les fotografies i les coordenades de la ubicació del local estan per tot l'espai i formen part dels elements decoratius principals, al costat dels maniquins confeccionats amb materials reciclats i altres elements emblemàtics de la marca, com les seves bosses Base Camp Duffels convertides en originals sofàs.
L'obertura de la nova 'flagship' se suma a les altres quatre botigues pròpies de The North Face a l'Estat, on en té dues i un outlet a Madrid i un altre outlet a Barcelona, a La Roca Village. Més enllà de les oficials, la firma també té sis establiments franquiciats a l'Estat i 36 botigues en format concessió dins El Corte Inglés.
Una marca referent
Des que es fa fundar a San Francisco l'any 1966, The North Face manté el seu objectiu principal d'acompanyar i preparar els esportistes a l'aire lliure per a la seva pròxima aventura. Amb el pas dels anys, The North Face s'ha posicionat com la marca referent per als atletes 'outdoor' i organitza esdeveniments tan importants a escala mundial com el Climb Festival, una celebració de l'escalada que ha tingut lloc el 6 i 7 de juliol a Shanghai i que arribarà a Londres els pròxims 12 i 13 de juliol i a Nova York el 23 i 24 d'agost.