[title]
‘Pretty girls like trap music’ (a les noies guapes els agrada la música trap), ‘another day in paradise’ (un altre dia al paradís) o ‘future milf’ (MILF són les sigles de 'mother i'd like to fuck': la traducció la podeu buscar vosaltres mateixos!), són algunes de les frases estampades en samarretes i dessuadores que s’han fet virals a les xarxes socials de la mà de Nude Project. El projecte creat el 2018 per Bruno Casanovas i Álex Benlloch arriba trepitjant fort a Barcelona, on des de primera hora del matí ja fa dies que s’acumulen cues per visitar la tercera botiga física (Canuda, 37) d'aquesta marca.
Tot i que feien ‘pop-ups’ (botigues efímeres) per tot el país, la primera botiga física va néixer a Madrid, seguidament de la de València i ara la de Barcelona. Situada en un petit local del Gòtic, l’espai reflecteix la identitat de la marca: els colors neutres, el minimalisme i l’estil urbà. Un aspecte que la marca cuida molt és la música que acompanya a tothom que entra a l’establiment: hip-hop, rap, pop… Les cançons són escollides per la marca i formen part de la llista de Spotify d'aquesta.
Gorres, dessuadores, samarretes, bosses i joies són alguns dels productes col·locats als laterals de tota la botiga. A part de les peces, també hi ha una màquina de cafè on els clients es poden servir mentre continuen donant un cop d’ull als productes, una iniciativa que convida a crear un ambient més acollidor.
El dia de la inauguració de cada botiga física que han obert, s’han format cues d’hores d’espera, i a Barcelona no ha estat diferent. Tot i que València s’endú el rècord d’assistència, a la nostra ciutat molta gent va començar a fer cua a les sis del matí, sis hores abans de l’obertura de la botiga al públic. A part de la comunitat que han creat gràcies a Instagram, l'èxit de les inauguracions també es deu al fet que a les 60 primeres persones els hi donen una clau metàl·lica, un objecte que s’ha convertit en una peça de col·leccionista i símbol d'estatus.
Els dissenys minimalistes, les ‘statement sentences’ (frases virals) i l’essència urbana és el que caracteritza aquest projecte que ha captivat a la generació Z. El dia que van començar a promocionar-se a Instagram, van guanyar 60.000 seguidors en una sola nit. Actualment, Nude Project acumula gairebé un milió de seguidors entre Instagram i TikTok i personalitats com Lil Nas X, Drake o BadGyal han penjat fotografies amb peces de la marca. Altres celebritats han col·laborat amb ells, com el cantant Rauw Alejandro que ha tret una edició limitada de dessuadores promocionant el seu nou àlbum.
De moment, només tenen botigues físiques a Espanya, però asseguren que el seu objectiu és arribar a altres països d’Europa. El projecte que va començar amb només 600 euros d’inversió s’ha posicionat com la marca amb el ritme de creixement més ràpid del país.