[title]
És sabut que els grans perjudicats econòmicament en els últims mesos han estat els autònoms i els sectors comercials que han hagut de romandre tancats pel perill d'aglomeracions. Tot i que s'han posat a disposició de les empreses diverses ajudes a les quals poder accedir per no caure en la insolvència, semblen no ser suficients enfront de les pèrdues que estan assumint. Qui no tindrà tantes dificultats seran les grans multinacionals de roba però, malgrat tot, també es troben amb un excés d'estoc sense poder vendre.
És per tot això que maques com Inditex (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Uterqüe), Mango i H&M estudien oferir els seus productes a un preu molt rebaixat per poder recuperar una petita part de tot el que no han pogut vendre aquestes últimes setmanes. Encara que la compra segueix estant disponible a través de les pàgines web o les aplicacions de les marques, han caigut les vendes i les noves col·leccions, que van sortir abans o durant aquesta situació, com la de primavera-estiu, s'estan acumulant als magatzems.
Algunes de les decisions per part de les marques per frenar les pèrdues han estat oferir aquests nous productes amb descomptes de fins al 50% a la web, un lliurament a domicili molt més ràpid que l'habitual o la supressió de les despeses d'enviament, però han estat insuficients.
Davant la possibilitat que les grans marques implantin definitivament aquests macrodescomptes quan es reobrin les botigues, els petits comerços han manifestat el seu descontentament. Els autònoms amb botigues de roba locals demanen que es prohibeixin les rebaixes, al·legant que mentre les grans marques tenen vies per facilitar els descomptes i publicitar-se, ells no, i denuncien que seria el cop definitiu per dur-los al tancament.