[title]
Ha estat un dels projectes més discutits de la història recent de l'urbanisme barceloní, una patata calenta que no tots els governs ha pogut gestionar i sortir indemnes –recordem el referèndum de Jordi Hereu i la crisi política que va provocar el seu fracàs–.
Finalment, i no sense problemes, l'equip d'Ada Colau sembla que tirarà endavant el tramvia que unirà Glòries i Francesc Macià, un projecte del qual ja hem vist algunes imatges de la primera fase.
Aquesta versió, que es començarà a construir durant el primer semestre de 2021, adoptarà la forma de plataforma reservada independent, segons les recomanacions en aspectes econòmics, ambientals i urbanístics. A banda del pas dels trens elèctrics, es preveu també la construcció de nous carrils per a bicicletes i la reducció dels espais per a cotxes, que quedaran restringits als laterals.
El primer tram que es preveu construir és el que unirà Glòries i Verdaguer amb una distància total d'1,8 quilòmetres. S'hi inclouran tres parades: Monumental, Sicília i Verdaguer. Es calcula que el nou traçat suposarà un augment diari de 19.000 passatgers gràcies a la millora de les connexions amb les línies de metro L1 a Glòries i L4 i L5 a Verdaguer.
L'Ajuntament obrirà el concurs públic per a la urbanització d'aquest tram la pròxima tardor. Es preveu que les obres triguin 21 mesos i mig.