[title]
Aviat serà una realitat. Aquesta setmana ha començat a circular per Àustria el primer tren nocturn de la companyia Nightjet, un servei cridat a revolucionar el transport ferroviari a Europa. Es tracta de la unió de les companyies SNCF (França), DB (Alemanya), CFF (Suïssa) i ÖBB (Àustria), que planifiquen muntar una xarxa de trens nocturns.
Segons està previst, a partir de desembre de 2024 arribaran a Barcelona per connectar-la amb Zúric a través d'uns d'aquests combois que circulen de nit. De moment, la xarxa ja connecta ciutats com Basilea, Berlín, Brussel·les, Colònia, Florència, Hamburg i Milà.
El que també sabem és el tipus de tecnologia que utilitzen i el confort que ofereixen aquests trens. La companyia ÖBB va encarregar a Siemens els lots de cotxes per a aquests trens nocturns, que incorporen dos cotxes amb butaques (les més econòmiques), tres cotxes amb cabines llitera compartides (però amb espais individuals que permeten privacitat) i dos cotxes amb cabines llit privades. Totes les cabines tenen un lavabo incorporat. Els trens tenen capacitat per a 254 passatgers i assoleixen una velocitat de 230 quilòmetres per hora.
Els de Nightjet no són els únics trens nocturns que preveuen operar a Europa. La companyia Midnight Trains està previst que comenci a operar també a partir de finals de 2024, amb connexions entre París i Barcelona, entre altres.