Notícies

Així serà la nova estació de Sants: més gran, amb espais verds i zones de joc infantil

La nova estació creixerà un 30% gràcies al projecte d'ampliació i adequació dels seus espais pròxims

Enora Le Roux
Escrit per
Enora Le Roux
Redactora de notícies
Plaça Països Catalans
AdifPlaça Països Catalans
Publicitat

Fa uns dies el Consell de Ministres va autoritzar el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar l’ampliació i la transformació de l’estació de Sants. Per un import de 175,8 milions d’euros, Adif, l’entitat que construeix línies d’alta velocitat ferroviària i gestiona la seva explotació a Espanya, impulsarà les obres dels tres primers projectes d’aquesta remodelació integral i la seva integració al nou model de ciutat. L’objectiu de l’entitat és convertir aquesta estació de Barcelona en un punt estratègic de la mobilitat del futur, és a dir, sostenible, orientada al ciutadà i amb espais inclusius, accessibles i respectuosos amb l’entorn. En aquest sentit, la primera fase de transformació del recinte inclou l’ampliació de l’edifici, la recuperació de la plaça dels Països Catalans i l’adequació dels espais pròxims a l’estació. 

El primer dels projectes comprèn el creixement de l’estació en un 30% pel costat de la plaça dels Països Catalans, incorporant una nova sala d’embarcament pels viatgers d’Alta Velocitat (AV), així com un nou accés pels serveis de Rodalies des de la plaça, on es crearà una nova àrea d’estança i de locals comercials. En aquesta fase també s'executaran tres nivells superiors, on s’ubicarà una altra zona d’embarcament i accés directe a les andanes, sales d’espera i espais tècnics per a ús intern. A més, s’afegiran dues noves entrades a les façanes dels costats mar i muntanya que connectaran l’estació de busos i metro als vestíbuls de l’estació de Sants. 

Estació de Sants
AdifEstació de Sants

L’actuació de recuperació de la plaça dels Països Catalans pretén recuperar l’estat original de l’espai, per això, es remodelarà d’acord amb el projecte dels arquitectes Albert Viaplana i Helio Piñón, que van dissenyar el recinte a principis dels anys vuitanta. S’actuarà en 9.600 m² de la plaça, on es rehabilitaran i reconstruiran els elements originals, incloent-hi les zones de jocs infantils i incorporants noves àrees verdes, així com de descans. A banda, també es treballarà en altres 8.400 m² de l’entorn per convertir en zona de vianants l’actual via de vehicles que envolta l’espai per ampliar l’espai públic i, alhora, connectar la plaça amb l’ampliació de l’estació. 

Finalment, el tercer projecte adequarà els espais pròxims a l’estació, tant pels vianants com pels vehicles, i reordenarà i adaptarà l’espai al voltant dels nous accessos. A la façana del costat muntanya es crearà un itinerari per als vianants per connectar les places dels Països Catalans i Joan Peiró i donarà accés a l’estació de busos. D’altra banda, a la façana del costat mar, es traslladarà l’espai per vehicles privats, taxis i autobusos urbans a un nou vial definit per l’Ajuntament. 

Estació de Sants
AdifEstació de Sants

Es preveu que tots aquests projectes comencin a desenvolupar-se durant l’últim trimestre d’aquest any i que durin un període de 38 mesos.

NO T'HO PERDIS: Coses per fer a Barcelona a l'abril

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies

    Publicitat