[title]
L'Ajuntament de Barcelona ha presentat avui la proposta oficial de reforma de Via Laietana amb l'objectiu de fer de l'avinguda un lloc de trobada per als vianants, amb menys soroll i contaminació. El projecte es posarà en marxa l'últim trimestre del 2021 i es preveu una durada de les obres d'un any i mig. Per tant, la transformació de Via Laietana s'allargarà fins a mitjans de 2023 i tindrà un cost aproximat de 34 milions d'euros per reformar 42.000 m2.
Els principals canvis
L'aspecte més important del projecte és que els cotxes tindran l'accés restringit a l'avinguda. Els turismes privats podran circular únicament en el sentit de baixada i a un màxim de velocitat de 30 km/h, en un únic carril de 2.6M d'ample compartit amb bicicletes. El trànsit en els carrils exteriors quedarà limitat a autobusos i taxis, i les bicicletes podran ocuparan els dos carrils centrals. A més, l'accés estarà vigilat amb càmeres per controlar els accessos.
Espais verds
Per als vianants, les voreres s'eixamplaran dels 2,5 metres actuals a 4,15 i als carrers confluents es crearan nous espais verds al voltant de les places i a les cruïlles. Així, la rotonda de la plaça d'Antoni Maura desapareixeria i places com la de l'Àngel o Antonio López s'ampliarien.
Renovació de serveis
Finalment, el projecte també inclou un pla de millora per a les xarxes i serveis urbans, com les instal·lacions d'aigua, llum i comunicacions, situats a sota de Via Laietana.